شمیم ادب
علمی،آموزشی،فرهنگی،اجتماعی

 

روز اول اردیبهشت بزرگداشت سعدی گرامی باد

 

 

 

این مطرب از کجاست که برگفت نام دوست

 
 

تا جان و جامه بذل کنم بر پیام دوست

 
 

دل زنده می‌شود به امید وفای یار

جان رقص می‌کند به سماع کلام دوست

 

تا نفخ صور بازنیاید به خویشتن

هرکه اوفتاد مست محبت ز جام دوست

 

من بعد از این اگر به دیاری سفر کنم

هیچ ارمغانیی نبرم جز سلام دوست

 

رنجور عشق به نشود جز به بوی یار

ور رفتنیست جان ندهد جز به نام دوست

 

وقتی امیر مملکت خویش بودمی

اکنون به اختیار و ارادت غلام دوست

 

گر دوست را به دیگری از من فراغتست

من دیگری ندارم قایم مقام دوست

 

بالای بام دوست چو نتوان نهاد پای

هم چاره آن که سر بنهی زیر بام دوست

 

درویش را که نام برد پیش پادشاه

هیهات از افتقار من و احتشام دوست

 

گر کام دوست کشتن سعدیست باک نیست

اینم حیات بس که بمیرم به کام دوست

 

 

 

ولادت

سعدی شیرازی، یکی از شاعران توانا و شیرین سخن ایران است. وی در دهه نخستین قرن هفتم هجری در شیراز و در خاندانی که همه از عالمان دین بودند پا به عرصه هستی نهاد. نامش مُشَرَّف الدین یا مُصلحُ الدین است. هنوز کودک بود که از نوازش دست های مهربان پدر بی بهره ماند. در سن جوانی به بغداد رفت و در نظامیه که از دانشگاه های مهم علوم دینی آن زمان محسوب می شد به تحصیل پرداخت و از محضر دو استاد بزرگ «ابن جوزی» و «شهاب الدین سُهروردی» بهره ها گرفت.

مسافرت های طولانی

سعدی، در همان ایام جوانی، ضمن فراگیری علوم دینی، به مطالعه تاریخ و سیره نبوی پرداخت و در فن خطابه و موعظه مهارت یافت. سپس راهی یک سفر طولانی شد که نزدیک سی سال به درازا کشید. وی در این مدت از شهرهای عراق، شام، حجاز، مکه، بیت المقدس، طرابلس و دمشق دیدن کرد. در یکی از این سفرها، در شهر طرابلُس (هم اکنون جزو لبنان است) به دست صلیبیان اسیر شد.

صلیبیان گروهی از مسیحیان بودند که در آن زمان برای اشغال بیت المقدس به آن منطقه لشکرکشی کرده بودند.

اسارت در طرابلس

سعدی، در یکی از سفرهایش به دست صلیبیان اسیر شد. او درباره این واقعه می گوید:

در دمشق، از هم نشینی یارانم ملالتی پدید آمده بود، سر در بیابان قدس نهادم و با حیوانات اُنس گرفتم تا وقتی که اسیر فرنگ شدم. در خندق طرابلُس مرا همراه با یهودیان به کار گِل (و بنایی) واداشتند، تا آن که یکی از رؤسای شهر حَلَب که سابقه آشنایی میان ما بود مرا بشناخت و گفت:ای فلان! این چه حالت است؟ گفتم چه بگویم؟

پای در زنجیر پیش دوستان بِهْ که با بیگانگان در بوستان

بر حالت من رحمت آورد و با پرداخت ده دینار از قید اسارت خلاصم کرد و با خود به حلب برد.

بازگشت به شیراز

سعدی پس از 30 سال دوری از وطن و سیر در آفاق و انفُس و گردش های علمی و معنوی، سرانجام به شیراز بازگشت و حاصل تجربیات و مطالعات خود را به رشته تحریر درآورد. او ابتدا در سال 655 کتاب کم نظیر بوستان را در ده باب به نظم درآورد و سپس در سال 656 کتاب گلستان را به نثر مُسجَّع و آهنگین تدوین کرد. این دو کتاب از شاهکارهای ادب فارسی است که تاکنون کسی نتوانسته همانند آن کتابی تألیف کند.

ستایش پروردگار

سعدی در دیباچه گلستان با نثر دلنشین و آهنگین خود این گونه به ستایش پروردگار می پردازد.

«منت خدای را عزوجل، که طاعتش موجب قربت است و به شکر اندرش مزید نعمت، هر نفسی که فرو می رود مُمِدّ حیات است و چون بر می آید مفرّح ذات؛ پس در هر نفسی دو نعمت موجود است و بر هر نعمتی شکری واجب.

از دست و زبان که به درآید کز عهده شکرش به در آید
بنده همان به که ز تقصیر خویش عذر به درگاه خدای آورد
ورنه سزاوار خداوندی اش کس نتواند که به جای آورد

نعمت های پروردگار

سعدی، در دیباچه گلستان، بعد از ستایش پروردگار از نعمت های او این چنین سخن می گوید: باران رحمت بی حسابش همه را رسیده و خوان نعمت بی دریغش همه جا کشیده.

دوستان را کجا کنی محرومتو که با دشمنان نظر داری
ای کریمی که از خزانه غیب گبر و ترسا وظیفه خورداری
ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری
همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری

ستایش پیامبر و اهل بیت او

سعدی در دیباچه گلستان پس از ستایش پروردگار، با چند جمله کوتاه و پرمعنا به ستایش پیامبر گرامی اسلام می پردازد و سپس با یک بیت که آن را به عربی سروده، بر محمّد و آل او درود می فرستد، و بدین گون، محبت خود را به این خاندان ابراز می دارد:

بَلَغَ العُلی بِکَمالِهِ، کَشَفَ الدُّجی بِجَمالِهِ حَسُنَتْ جَمیعُ خِصاله، صلّوا عَلَیْهِ وَ الِهِ

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله با کمال خود به اوج رسید و تاریکی جهل و نادانی را با نور جمال معرفت خود زائل کرد، اخلاق او، همه نیکوست؛ [پس] بر او و اهل بیت او درود بفرستید.

غنیمت شمردن عمر

سعدی، در کتاب گلستان، در اشعاری زیبا، غنیمت شمردن عمر گران بها را این چنین گوشزد می کند:

هر دم از عمر می رود نفسی چون نگه می کنم نماند بسی
ای که پنجاه رفت و در خوابی مگر این پنج روزه دریابی
خجل آن کس که رفت و کار نساخت کوس رحلت زدند و بار نساخت
خواب نوشین بامداد رحیل باز دارد پیاده را ز سبیل
هر که آمد عمارتی نو ساخت رفت و منزل به دیگری پرداخت
نیک و بد چون همی بباید مُرد خُنُک آن کس که گوی نیکی بُرد
برگ عیشی به گور خویش فرست کس نیارد ز پس، تو پیش فرست

تالیف گلستان

سعدی، درباره انگیزه نوشتن کتاب گلستان چنین گفته است. پس از غصه خوردن بر عمرم که بیهوده تلف شده بود، مصلحت چنان دیدم که گوشه گیری انتخاب کنم و دیگر سخن نگویم تا آن که یکی از دوستان قدیم، از در درآمد، هرچه با من شوخی کرد جوابش را ندادم و سر از زانوی تعبّد برنگرفتم، رنجیده نگه کرد و گفت:

کنونت که امکان گفتار هست بگو ای برادر به لطف و خوشی
که فردا چو پیک اجل در رسد به حکم ضرورت زبان در کشی

یکی از دوستان به او گفت: سعدی قسم یاد کرده که دیگر سخن نگوید. او در پاسخ گفت: خلاف راهِ درست است که ذوالفقار علی در نیام باشد و زبان سعدی در کام.

زبان در دهان ای خردمند چیست کلید درِ گنج صاحب هنر
چون در بسته باشد چه داند کسی که جوهر فروش است یا پیله ور

سعدی، بعد از شنیدن این سخنان، قلم به دست گرفته و شروع به تالیف گلستان می کند.

گلستان سعدی

گلستان سعدی، هشت باب دارد، سعدی در این باب ها یک دوره آداب معاشرت و اخلاق و معارف دینی را با بیانی زیبا و دل انگیز و به صورت داستان هایی آموزنده و شیرین، همراه با اشعاری کوتاه و دلنشین، آورده است. باب اول گلستان، در سیرت پادشاهان نام دارد. سعدی در این باب با بیانی ملایم و نرم و غیرمستقیم به نصیحت پادشاهان پرداخته و یک دوره آداب حوکمت داری و روش برخورد با مردم را به آنها می آموزد. این باب از 41 داستان کوتاه و شیرین تشکیل شده است.

حکایت اول از گلستان سعدی

گلستان سعدی با این حکایت آغاز می شود:

شنیدم پادشاهی به کشتن اسیری اشارت کرد، اسیر بیچاره در آن حالت ناامیدی، مَلِک را دشنام داد، که گفته اند: هر که دست از جان بشوید، هرچه در دل دارد بگوید. مَلِک پرسید چه می گوید؟ یکی از وزیران پاک نهاد گفت:ای پادشاه می گوید: والکاظمین الغَیظ و العافینَ عَنِ الناس؛ نیکوکارانی که خشم خود را فرو می نشانند و از گناه مردم می گذرند.

وزیر دیگر که این سخن شنید، گفت: درست نیست که در محضر پادشاه جز به راستی سخن بگویم. این اسیر مَلِک را دشنام و ناسزا گفت. ملک، روی از این سخن درهم آورد و گفت: آن دروغ وی پسندیده تر آمد مرا از این راست که تو گفتی؛ زیرا در آن مصلحتی بود و بنای این بر بدسرشتی، و خردمندان گفته اند: دروغی مصلحت آمیز بِهْ که راستی فتنه انگیز.

حکایت نوزدهم از گلستان سعدی

سعدی در حکایت نوزدهم گلستان، مردم و پادشاهان را از کوچک ترین ظلم و ستم بر دیگران نهی می کند و می گوید:

آورده اند که انوشیروان (عادل) را در شکارگاهی صید کباب کردند ونمک نبود. غلامی به روستا رفت تا نمک آرد. نوشیروان گفت: نمک به قیمت بِستان تا رسمی نشود. (یعنی نمک را به بهای روز بخر نه کمتر، تا آیین نادرستی باب نشود و ده خراب نگردد) گفتند: این مقدار کم، چه زیانی در پی دارد؟ گفت: بنیاد ظلم در جهان، اول اندکی بوده است هر که آمد مقداری بر آن افزود تا بدین درجه رسیده است.

اگر ز باغ رعیت مَلِک خورد سیبی برآورند غلامان او درخت از بیخ

عزت نفس

سعدی در حکایات خود، مردمان را به داشتن طبع بلند و دست یافتن به عزت نفس توصیه می کند او این معنا را در حکایتی زیبا، چنین آورده است:

دو برادر یکی خدمت سلطان کردی و دیگری به زور بازو نان خوردی، تا این که روزی برادر توانگر به برادر فقیر می گوید:

چرا خدمت سلطان نکنی تا از مشقت کار کردن برهی؟ و برادرش پاسخ می دهد: تو چرا کار نکنی تا از مذلت خدمت، رهایی یابی؟ که خردمندان گفته اند: نان خود خوردن و نشستن، بِهْ که کمر به خدمت سلطان بستن.

عمر گرانمایه در این صرف شد تا چه خورم صیف و چه پوشم شتا
ای شکم خیره به نانی بساز تا نکنی پشت به خدمت دو تا

باب دوم گلستان

باب دوم گلستان سعدی، «در اخلاق درویشان» نام دارد، سعدی در این باب با بیان 48 حکایت کوتاه و شیرین، اخلاق و آداب برخورد با دیگران را به مردم می آموزد. مثلاً در اولین حکایت این باب، مردم را از سوء ظن و بدگمانی به دیگران باز می دارد، سعدی می گوید:

شخصی به مرد پارسایی گفت: نظر تو درباره فلان شخص چیست که دیگران درباره او بد می گویند؟ گفت: بر ظاهرش عیب نمی بینم و در باطنش غیب نمی دانم.

هر که را جامه پارسا بینی پارسا دان و نیکبخت انگار
ور ندانی که در نهانش چیست محتسب را درون خانه چه کار

نهی از خودپسندی

سعدی در حکایت هفتم از گلستان، با زبانی ساده و شیرین مردم را از غیبت کردن و نیز از عبادتی که خدای ناخواسته منجر به غرور و خودخواهی گردد نهی کرده است:

یاد دارم که در ایام طفولیت، متعبد بودمی و شب خیز، اهل زهد و پرهیز، شبی در خدمت پدر رحمة اللّه علیه نشسته بودم همه شب دیده بر هم بسته و مُصْحَف عزیز بر کنارگرفته و طایفه ای گرد ما خفته، پدر را گفتم: از اینان یکی سر بر نمی دارد که دوگانه ای بگزارد، چنان خواب غفلت برده اند که گویی نخفته اند که مرده اند، گفت: جان پدر، تو نیز اگر بخفتی بِهْ از آن که در پوستین خلق افتی.

نبیند مدعی جز خویشتن را که دارد پرده پندار در پیش
گرت چشم خدا بینی ببخشند نبینی هیچ کس عاجزتر از خویش

احترام به پدر و مادر

سعدی در حکایتی مردم را به احترام و خدمت به پدر و مادر فرا می خواند و از این که روزی از روی نادانی بر سرِ مادر خود فریاد کشیده است اظهار شرم می کند و می گوید:

وقتی به جهلِ جوانی، بانگ بر مادر زدم. دل آزرده به کنجی نشست و گریان همی گفت: مگر خُردی فراموش کردی که درشتی می کنی

چه خوش گفت زالی به فرزند خویش چو دیدش پلنگ افکن و پیلتن
گر از عهد خردیت یاد آمدی که بیچاره بودی در آغوش من
نکردی در این روز بر من جفا که تو شیرمردی و من پیرزن

در فضیلت قناعت

باب سوم گلستان سعدی، «در فضیلت قناعت» نام دارد، او در این باب 28 حکایت از قناعت آورده است و نتیجه آن را عزت نفس، کرامت و بلند طبعی دانسته است:

حاتم طایی را گفتند، از تو بزرگ همت تر در جهان دیده ای یا شنیده ای؟ گفت: بلی، روزی چهل شتر قربان کرده بودم، پس به گوشه صحرایی به حاجتی برون رفته بودم. خارکنی را دیدم پشته فراهم آورده. گفتمش: به مهمانی حاتم، چرا نروی که خلقی بر سفره او گرد آمده اند. گفت:

هر که نان از عمل خویش خورد منّت حاتم طایی نبرد

من او را به همت و جوانمردی از خود برتر دیدم.

شکر خدا

سعدی در حکایتی از گلستان، انسان را به شکرگزاری بر آن چه دارد فرا می خواند:

«هرگز از دور زمان ننالیده بودم و روزی از گردش آسمان درهم نکشیده، مگر وقتی که پایم برهنه مانده بود و استطاعت پای پوشی نداشتم به مسجد جامع کوفه درآمدم دلتنگ، یکی را دیدم که پای نداشت، سپاس حق به جای آوردم و بر بی کفشی صبر کردم.

غلبه بر هوای نفس

سعدی با داستانی کوتاه پند می دهد که انسان در هنگام خشم باید بر خویشتن مسلط باشد و خشم خود را فرو برد، در این حکایت آمده است:

یکی از صاحبدلان، زور آزمایی را دید به هم برآمده و کف در دهان آورده. گفت: این را چه حالت است؟ گفتند: فلان، دشنام دادش. گفت: این فرومایه هزار مَنْ سنگ برمی دارد و طاقت سخنی نمی آرد.

این حکایت سعدی، یادآور این سخن پیامبر صلی الله علیه و آله است وقتی که آن حضرت از راهی می گذشت، جمعی را دید که در اطراف مردی حلقه زده اند، پرسیدند: چه خبر است؟ گفتند یا رسول اللّه مردی زورمند و توانگر است و سنگی بدین بزرگی را برمی دارد. فرمود: شجاع و زورمند کسی است که بر هوای نفس خود چیره شود.

سعدی از نگاه خاورشناسان اروپایی

از حدود 300 سال پیش که خاورشناسان اروپایی با ادبیات مشرق زمین آشنا شده اند، با اشتیاق فراوان، به ترجمه این آثار پرداخته اند: از جمله این آثار که تاکنون به دست شصت خاورشناس ترجمه شده و حدود شصت بار نیز تجدید چاپ شده، کتاب گلستان سعدی است.

«گارسین دِتاسی» خاورشناس غربی می گوید: «سعدی از مهم ترین نویسندگان ایرانی است که نزد عموم مردم اروپا شهرت دارد.»

برخی از نویسندگان اروپایی که آثار سعدی را ترجمه کرده اند عبارتند از:

فِردریش اُکسین باخ (به زبان آلمانی)، ژانیتوس (به لاتین)، اولئاریوس (به آلمانی)، سولیوان اِشتیفن (به انگلیسیی)، دِفْرِمِری (به زبان فرانسه)، نازاریانْتس (به روسی) و کازیمرسْکی (به لهستانی)

تاثیرپذیری نویسندگان اروپایی از سعدی

پس از آشنایی کشورهای غربی با آثار اندیشمندان شرقی و به خصوص نویسندگان ایرانی، هر کدام خواسته یا ناخواسته از این آثار تاثیر پذیرفته و داستان هایی شبیه به آن پدید آورده اند «فِدر» نویسنده مشهور اروپایی، داستانی بدین مضمون دارد: شخصی شیشه ای خالی در راه می یابد و پس از آن که آن را می بوید می بیند بوی عطر می دهد و نتیجه می گیرد که این شیشه به خاطر همنشینی با عطر، خوشبو و عطرآگین شده است. انسان پس از خواندن این داستان، بی درنگ به یاد شعر معروف سعدی می افتد:

گِلی خوش بوی در حمام روزی رسید از دست محبوبی به دستم
بدو گفتم که مشکی یا عبیری که از بوی دلاویز تو مستم
بگفتا من گِلی ناچیز بودم ولیکن مدتی با گل نشستم
کمال همنشین در من اثر کرد وگرنه من همان خاکم که هستم

تاثیر ویکتور هوگو از سعدی

«ویکتور هوگو» یکی از نویسندگان اروپایی است که از داستان های سعدی تاثیر پذیرفته است. این نویسنده مشهور فرانسوی در داستانی می گوید: گوشه خلوت کنار دریا و نغمه امواج کف آلود، در پیشگاه عظمت آفرینش به آهنگ خدایی ترنم می کنند. هوگو در این داستان، صدای امواج دریا را تسبیح خداوند می داند. و انسان را به یاد حکایتی زیبا از سعدی می اندازد که: یاد دارم که شبی در کاروانی همه شب رفته بودم و سحر در کنار بیشه ای خفته.

اهل دل و شوریده ای که در آن سفر همراه ما بود، نعره ای برآورد و راه بیابان گرفت و یک نفس آرام نیافت. چونروز شد گفتمش آن چه حالت بود؟ گفت:

بلبلان را دیدم که به ناله درآمده بودند از روی درخت و کبکان از کوه و غوکان در آب و بهایم از بیشه، اندیشه کردم که مروّت نباشد همه در تسبیح و من به غفلت خفته

دوش مرغی به صبح می نالید عقل و صبرم ببرد و طاقت و هوش
یکی از دوستان مخلص را مگر آواز من رسید به گوش
گفت باور نداشتم که تو را بانگ مرغی چنین کند مدهوش
گفتم این شرط آدمیت نیست مرغ تسبیح گوی و من خاموش

بنی آدم اعضای یک پیکرند

یکی از اشعار سعدی، که شهرتی جهانی یافته است، شعری زیباست با این آغاز «بنی آدم اعضای یک پیکرند»، این شعر هم اینک بر سر در سازمان ملل، خودنمایی می کند تا همه جهانیان را به تفکری ژرف وا دارد.

بنی آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار
تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی

سعدی (علیه الرحمه) مضمون این شعر زیبا را از پیامبر گرامی اسلامی صلی الله علیه و آله گرفته است که فرموده اند: مردم مانند یک پیکرند چون عضوی بیمار گردد و ناله کند همه پیکر مانند آن به بیداری و تب مبتلا می گردند.

 




تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

۱- افزايش حوزه واژگان دانش آموزان با استفاده از طراحي بازي هاي كلاسی .

۲- تقويت مهارت جمله سازي، از طريق نوعي بازي و مسابقه كلاسي.

۳- تقويت بند نويسي از طريق :بند نويسي براي تصاويري كه پاي تخته ترسيم مي كردم بند نويسي با استفاده از كلمات غير مرتبط و نوشتن متن هاي خنده دار.

۴- نوشتن انشا در كلاس درس.

۵- نوشتن انشا گروهي.

۶- آموزش نقد صحيح انشا .

۷-ارزیابی به گونه توصیفی بخصوص درابتدای سال تحصیلی.

۸- استفاده از موضوع هاي واگرا.

۹- تکمیل داستان های نيمه تمام.

۱۰- تلفيق درس انشا با ساير دروس .

۱۱-حس گیری(ایجاد حس نوشتن کمک به تصویر سازی ذهنی دانش آموزبا کمک پخش صدا ی :موزیک ،حیوانات، باد ،باران و......

۱۲-معلم نیز به همراه دانش آموزان انشا بنویسد.ولی در آخر کار انشا خود را بخواند تا اعتماد به نفس

دانش آموزان کاهش پیدا نکند.

۱۳-انشا شفاهی می تواند نقش زیادی در تقویت مهارت انشا نویسی داشته باشد.

۱۴-داستان سازی بدون آمادگی قبلی به طوری که هر دانش آموز بتواند به نوبت چند جمله ی داستان را ادامه بدهد.

۱۵-تشویق دانش آموزان به کتاب خوانی ،معرفی کتاب های مناسب با گروه سنی دانش آموزان.

۱۶-استفاده از عروسک های دستی واجرای نمایش های عروسکی در کلاس.

۱۷- آموزش اسطوره ها، سمبل ها ، نمادها .

۱۸-استفاده از روش بحث وگفتگو در سایر دروس (هدیه ها ،بخوانیم ،تاریخ و...)می تواند سبب تقویت مهارت انشا نویسی شود.

۱۹-برای تشویق دانش آموزان از کتاب های مناسب برای جایزه دادن استفاده کنیم.

۲۰- تصاویر مناسبی انتخاب کرده ودر مورد آن در کلاس درس بحث وگفت وگو کنیم.

 



تاریخ: شنبه 31 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

تراول خوشگل


بسلامتی با ارزش ترین پول دنیا “تومن


چون هم تو هستی توش، هم من




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 


 



تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 















 




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 تصاویر شهید آوینی + فیلم

شهيد آويني سيد شهيدان اهل قلم، در فروردين ماه سال 1372 در منطقه فكه به فيض رفيع شهادت نائل آمد. در اين گزارش بخشي از تصاوير براي اولين بار از رسانه ملي پخش شد.

 




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
 
چگونه ماهی قرمز سفره هفت سین را زنده نگه داریم؟

صبح ساحل، اجتماعی _ همه ساله با نزدیک شدن به نوروز،تب خرید لوازم  و پوشاک جدید و چیدن سفره هفت سین داغ است و با وجود همه مشکلات، سعی می کنیم که تعطیلات نوروز را به بهترین شکل ومتفاوت تر از سالهای قبل برگزار کنیم.

خریدن سین های سفره هفت سین هم یکی از رسوم زیبا وماندگار ایرانیان است که نشانه ای از برکت وسلامت و سرزندگی است. در این بین سالهای متمادی و زیادی است که ماهی قرمز هم مهمان این سفره شده که گویی ریشه چینی دارد.

هرچندکه به نظر طراوت و شادابی مضاعفی به هر بیننده ای که ماهی قرمز را درتنگ بلور می بیند دست می دهد. ولی این شادابی معمولا تا مرگ نابهنگام ماهی کمرنگ می شود. مشکلی که خیلی ها با‌ آن درگیر هستند برای رفع این مشکل بهتر است نکات آورده شده دراین مطلب را رعایت کنید تا درصد زیادی از مرگ ومیر ماهی قرمز سفره هفت سین شما برطرف شود:

-1 ابتدا می بایست درهنگام خرید از خرید ماهیان بی حال،کمرنگ و همچنین ماهیانی که فلس های(پولک) برجسته ای بدلیل تورم بدن دارند امتناع کرد. دقت کنید باله های ماهی دچار خوردگی و پوست ماهی دارای سائیدگی  ویا لکه ها و نقاط سفید رنگ نباشند.

-2 پس از خرید ماهی می بایست با توری کوچکی، ماهی را از کیسه پلاستیکی خارج کرده  و دریک ظرف که حاوی چند لیتر آب نمک5درصد است بمدت 15-20 دقیقه قرار دهید. فراموش نکنید که دمای ظرف می بایست هم دمای اتاق وخانه شما باشد وتفاوت دمایی چندانی با آب کیسه پلاستیکی خریداری شده نداشته باشد.

-3 پس از ضدعفونی با آب نمک می بایست ماهی را وارد تنگ مخصوص کرده وتا وقتی که آب تنگ کدر نشده ، آب را تعویض نکنید. فراموش نکنیدکه قبل از وارد کردن ماهی تنگ ، می بایست 1-2 روز مقداری آب را کنار بگذارید تا دراین مدت کلر آب خارج شود.

-4 از دادن غذا به ماهی تا 3 روز خودداری نمایید. این عمل به این دلیل است که متابولیسم بدن ماهی بدلیل استرس جابجایی و ورود به محل زندگی جدید،کاهش می یابد و غذا در روده ماهی می ماند وهضم نمی شود وگاهی تولید سم می‌کند




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

نمونه سوالات عربی3سال سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک-تجربی 
دانلود
نمونه سوالات اخلاق2 سال سوم رشته علوم و معارف اسلامی
دانلود
دانلود نمونه سوالات دبیرستانی کلیه رشته ها و کلیه دروس
نمونه سوالات ادبیات فارسی تخصصی سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی
دانلود
نمونه سوالات ادبیات فارسی سال سوم دبیرستان رشته ریاضی و علوم تجربی
دانلود
نمونه سوالات سال سوم دبیرستان درس عربی رشته ریاضی فیزیک-تجربی 
دانلود
نمونه سوالات دبیرستانی سال سوم رشته ریاضی درس فیزیک و آزمایشگاه
دانلود
دانلود نمونه سوالات دبیرستانی کلیه رشته ها و کلیه دروس
نمونه سوالات سوم دبیرستان رشته ادبیات درس فلسفه
دانلود
نمونه سوالات سوم دبیرستان رشته تجربی درس هندسه
دانلوددانلود نمونه سوالات دبیرستانی کلیه رشته ها و کلیه دروس
نمونه سوالات سوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک
دانلود
نمونه سوالات حسابان سال سوم رشته ریاضی فیزیک 
دانلود
نمونه سوالات حسابان سال سوم رشته ریاضی فیزیک
دانلود
نمونه سوالات جبر و احتمال رشته ریاضی فیزیک سال سوم 
دانلود
نمونه سوالات جامعه شناسی2 سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی 
دانلود
نمونه سوالات جغرافیا سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی 
دانلود
نمونه سوالات اصول عقاید2 سال سوم درس علوم و معارف اسلامی
دانلود
نمونه سوالات ریاضی3سال سوم رشته علوم تجربی 
دانلود
نمونه سوالات درس ریاضی سال سوم رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی 
دانلود
نمونه سوالات درس تفسیر علوم قرآنی سال سوم رشته علوم و معارف اسلامی 
دانلود
نمونه سوالات فیزیک و آزمایشگاه3 سال سوم رشته علوم تجربی 
دانلود
نمونه سوالات تاریخ اسلام سال سوم رشته علوم و معارف اسلامی 
دانلود
نمونه سوالات تاریخ ایران و جهان سال سوم رشته علوم انسانی 
دانلود 
نمونه سوالات زبان انگلیسی سال دوم کلیه رشته ها 
دانلود
نمونه سوالات زبان فرانسه کلیه رشته ها سال سوم 
دانلود
نمونه سوالات زمین شناسی سال سوم رشته تجربی 
دانلود
نمونه سوالات زیست شناسی و آزمایشگاه 2 سال سوم رشته علوم تجربی 
دانلود

 



تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

 25 فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری گرامی باد.

ای در میان جانـــــم و جان از تو بی‌ خبر               از تو جهان پر است و جهان از تو بی‌خبر

نقش تو در خیال و خیال از تو بی ‏نصیب               نام تو بر زبــــان و زبــــان از تو بی‌ خبـــر

چون پی برد به تو دل و جانم کــه جاودان            در جان و در دلی، دل و جان از تو بی‌خبـر

از تو خبر به نام و نشان اســـــت خلق را            وانگه همــــــه به نام و نشان از تو بی‌خبر

شرح و بیان تـــــو چه کنم زان که تا ابـــد            شرح از تو عاجز است و بیان از تو بی‌خبـر

جوینــــــــدگان گوهر دریای کُنـــه تــــــو               در وادی  یقیــــن و گمـــــان از تو بی‌ خبر

عطار اگر چه نعره‏ ی عشق تو می‌زنـــــد           هستنـــــد جمله نعره‏ زنان از تــــو بی‌ خبر




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

دانلود با لینک مستقیم از سرور سایت

برای کسب اطلاعات در مورد زندگی نامه وآثار ویکتورهوگو اینجــــا کلیک نمایید.           


 



تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 
 

 

کتاب کودکی از جنس نارنجک (منظومه)

پدید آورندگان: 
محمد گودرزی دهریزی ، عاطفه ملکی جو 
ناشر: 
روزگار ،   چاپ 1/ 1387
 در قطع  وزیری    32  صفحه
 

کتاب فرهنگ جملات حکمی کلیله و دمنه

پدید آورندگان: محمد گودرزی دهریزی ، 
ناشر: روزگار ،   چاپ 1/ 1390
 در قطع رقعی   200  صفحه

 
  
 

کتاب از روی خط پایان

پدید آورندگان: محمد گودرزی دهریزی ، 
ناشر: دفتر تبلیغات اسلامی ،   چاپ 1/ 1390
در قطع رقعی     36  صفحه


  
 

کتاب افرین بر جان بابا:

 مجموعه‌ای برای جانبازان سرافراز

پدید آورندگان: 
عاطفه ملکی جو ، محمد گودرزی دهریزی 
ناشر: نشر قو ،   چاپ 1/ 1390
  در قطع رقعی    24  صفحه

 
  
 

کتاب من یک مرد هستم

پدید آورندگان:
 محمد پیریایی ، محمد گودرزی دهریزی ، 
ناشر: دفتر تبلیغات اسلامی ،   چاپ 1/ 1390
   در قطع رقعی    48  صفحه

  


 




تاریخ: دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

فاطمه یگانه دختر پیامبر که سوره کوثر در وصف او نازل شده و در قضیه مباهله با مسیحیان همراه پیامبر بود بعد از رحلت پیامبر اکرم حماسه ای سیاسی خلق کرد تا جهان را بیدار کند در این بین از حضور صاحب الامر (عج) استعانت می جویم تا یاریم کند گوشه هایی از حماسه ابدی این گوهر تابناک عالم عصمت و طهارت را بنویسم .

بیت الاحزان : بعد از رحلت پیامبر مصیبت هایی بر اهل بیت آن حضرت جاری شد که هنوز گفتنی های بسیار دارد . بیت الاحزان جایی بیرون از مدینه و بنابر روایاتی به صورت یک سایبان در بقیع بوده است ؛ فاطمه بعد از رحلت حضرت رسول بسیار می گریست به نحوی که مردم مدینه از حضرت علی علیه السلام خواستند او را یا ساکت کند یا از شهر بیرون ببرد حال این مردم خود در حق اهل بیت رسول جفا کردند و یا تحریک شده از سوی دیگران بودند بماند مهم این است که

زهرا (س) بزرگ شده خانه ای بود که وحی در آنجا نازل می شد و این دست پرورده پیامبر به خوبی می دانست که پیامبر هم باید روزی از جهان رخت رحلت بر بندد پس این همه گریه و زاری او گریه ای سیاسی بود نسبت به نادیده گرفتن حق خلافت و فراموشی زود هنگام غدیر خم در حضور دهها هزار نفر ؛

فاطمه سلام الله گریه می گرد و چون در بابت سدالابواب و بستن درهای رو به مسجد تنها به امر خدا و اطاعت رسول فقط در خانه فاطمه و علی به مسجد راه داشت و افرادی که برای کسب فیض به مسجد نبوی می آمدند و گریه و شیون یگانه دخترش را می شنیدند نسبت به این گریه ها حساس می شدند و بسیاری از وقایع بازگو و یادآور می شد و همین امر نشان می دهد شیون مظلومانه فاطمه فریاد حق طلبی او بود .

مزار گم شده : عقده دل شیعه هزار و چهارصد سال است التیام نیافته و گویی او می خواست با وصیت خود که مرا شبانه دفن کنید چراغی بر روی دیده کسانی بگشاید که طالب حق بوده و هستند . چرا فاطمه چنین وصیت کرد و چرا نخواست دیگران بر پیکر او حاضر و نماز بخوانند نمود دیگری از حماسه سیاسی او به شمار می رود بی گمان برای همه حتی غیر مسلمانان هم این سئوال پیش خواهد آمد که چه چیزی باعث خشم وی شد که پیامبر در باره اش فرمود : ( فاطمه پاره تن من است هرکس او را بیازارد مرا آزرده و هرکس او را خشنود کند مرا خشنود کرده است ).

حکایت فدک هم حکایتی سیاسی بود زیرا آن دردانه رسول هیچگاه روحیه اشرافی گری نداشت تا با درآمد آن زندگی خود را در رفاه و آسایش سپری کند ؛ خطبه و صحیفه گم شده فاطمه همه سیاسی بودند .

فاطمه سلام الله علیه به همگان یاد داد آنگاه که پای دین و ایمان در میان باشد در دفاع از ولایت از بذل جان ومال دریغ نباید کرد ؛ او به عالم یاد داد حماسه آفرینی سیاسی مرد و زن نمی شناسد و برای دفاع از کیان دین مبین همه باید آماده باشند تا فدایی شوند ؛ رمز ماندگاری فاطمه این است که سیلی خورد تا اسلام سیلی نخورد و جان داد تا اسلام ماندگار شود .

 


 



تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 


 باد پاییزی اگر برگ خزان را میبرد       مهــــــــــــر زهرا هم گناه شیعیان را میبرد

 

شهادت فاطمه زهرا (س) بر همه دوستان مجازیم تسلیت باد 

ملتمس دعای ویژه

 

http://atasheentezar.persiangig.com/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C%D9%87/%DB%8C%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%B1%D8%A7.gif

 





تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي


 
 



تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

همه شایسته توجه اند!


من دانشجوى سال دوم بودم. يک روز سر جلسه امتحان وقتى چشمم به سوال آخر افتاد، خنده‌ام گرفت. فکر کردم استاد حتماً قصد شوخى کردن داشته است.

سوال اين بود: «نام کوچک زنى که محوطه دانشکده را نظافت می‌کند چيست؟

من آن زن نظافتچى را بارها ديده بودم. زنى بلند قد، با موهاى جو گندمى و حدوداً شصت ساله بود. امّا نام کوچکش را از کجا بايد می‌دانستم؟

من برگه امتحانى را تحويل دادم و سوال آخر را بی‌جواب گذاشتم. درست قبل از آن که از کلاس خارج شوم دانشجويى از استاد سوال کرد آيا سوال آخر هم در بارم‌بندى نمرات محسوب می‌شود؟

استاد گفت: حتماً و ادامه داد: شما در حرفه خود با آدم‌هاى بسيارى ملاقات خواهيد کرد. همه آن‌ها مهم هستند و شايسته توجه و ملاحظه شما می‌باشند، حتى اگر تنها کارى که می‌کنيد لبخند زدن و سلام کردن به آنها باشد. من اين درس را هيچگاه فراموش نکرده‌ام.

*******************************************

کمک در زير باران

يک شب، حدود ساعت ٥/١١ بعدازظهر، يک زن مسن سياه پوست آمريکايى در کنار يک بزرگراه و در زير باران شديدى که می‌باريد ايستاده بود. ماشينش خراب شده بود و نيازمند استفاده از وسيله نقليه ديگرى بود. او که کاملاً خيس شده بود دستش را جلوى ماشينى که از روبرو می‌آمد بلند کرد. راننده آن ماشين که يک جوان سفيدپوست بود براى کمک به او توقف کرد. البته بايد توجه داشت که اين ماجرا در دهه ١٩٦٠ و اوج تنش‌هاى ميان سفيدپوستان و

سياه‌پوستان در آمريکا بود. مرد جوان آن زن سياه‌پوست را به داخل ماشينش برد تا از زير باران نجات يابد و بعد مسيرش را عوض کرد و به ايستگاه قطار رفت و از آن جا يک تاکسى براى زن گرفت و او را کمک کرد تا سوار تاکسى شود.

زن که ظاهراً خيلى عجله داشت از مرد جوان تشکر کرد و آدرس منزلش را پرسيد. چند روز بعد، مرد جوان در خانه بود که صداى زنگ در برخاست. با کمال تعجب ديد که يک تلويزيون رنگى بزرگ برايش آورده‌اند. يادداشتى هم همراهش بود با اين مضمون:

از شما به خاطر کمکى که آن شب به من در بزرگراه کرديد بسيار متشکرم. باران نه تنها لباس‌هايم که روح و جانم را هم خيس کرده بود. تا آن که شما مثل فرشته نجات سر رسيديد. به دليل محبت شما، من توانستم در آخرين لحظه‌هاى زندگى همسرم و درست قبل از اين که چشم از اين جهان فرو بندد در کنارش باشم. به درگاه خداوند براى شما به خاطر کمک بی‌شائبه به ديگران دعا می‌کنم.

*******************************************

هميشه کسانى که خدمت می‌کنند را به ياد داشته باشيد

در روزگارى که بستنى با شکلات به گرانى امروز نبود، پسر ١٠ ساله‌اى وارد قهوه فروشى هتلى شد و پشت ميزى نشست. خدمتکار براى سفارش گرفتن سراغش رفت.

- پسر پرسيد: بستنى با شکلات چند است؟                                 - خدمتکار گفت: ٥٠ سنت

پسر کوچک دستش را در جيبش کرد، تمام پول خردهايش را در آورد و شمرد. بعد پرسيد: بستنى خالى چند است؟

خدمتکار با توجه به اين که تمام ميزها پر شده بود و عده‌اى بيرون قهوه فروشى منتظر خالى شدن ميز ايستاده بودند، با بی‌حوصلگى گفت: ٣٥ سنت

پسر دوباره سکه‌هايش را شمرد و گفت: براى من يک بستنى بياوريد

خدمتکار يک بستنى آورد و صورت‌حساب را نيز روى ميز گذاشت و رفت. پسر بستنى را تمام کرد، صورت‌حساب را برداشت و پولش را به صندوق‌دار پرداخت کرد و رفت. هنگامى که خدمتکار براى تميز کردن ميز رفت، گريه‌اش گرفت. پسر بچه روى ميز در کنار بشقاب خالى، ١٥ سنت براى او انعام گذاشته بود. يعنى او با پول‌هايش می‌توانست بستنى با شکلات بخورد امّا چون پولى براى انعام دادن برايش باقى نمی‌ماند، اين کار را نکرده بود و بستنى خالى خورده بود.

*******************************************

مانعى در مسير

در روزگار قديم، پادشاهى سنگ بزرگى را که در يک جاده اصلى قرار داد. سپس در گوشه‌اى قايم شد تا ببيند چه کسى آن را از جلوى مسير بر می‌دارد. برخى از بازرگانان ثروتمند با کالسکه‌هاى خود به کنار سنگ رسيدند، آن را دور زدند و به راه خود ادامه دادند. بسيارى از آن‌ها نيز به شاه بد و بيراه گفتند که چرا دستور نداده جاده را باز کنند. امّا هيچيک از آنان کارى به سنگ نداشتند.

سپس يک مرد روستايى با بار سبزيجات به نزديک سنگ رسيد. بارش را زمين گذاشت و شانه‌اش را زير سنگ قرار داد و سعى کرد که سنگ را به کنار جاده هل دهد. او بعد از زور زدن‌ها و عرق ريختن‌هاى زياد بالاخره موفق شد.

هنگامى که سراغ بار سبزيجاتش رفت تا آن‌ها را بر دوش بگيرد و به راهش ادامه دهد متوجه شد کيسه‌اى زير آن سنگ در زمين فرو رفته است. کيسه را باز کرد پر از سکه‌هاى طلا بود و يادداشتى از جانب شاه که اين سکه‌ها مال کسى است که سنگ را از جاده کنار بزند. آن مرد روستايى چيزى را می‌دانست که بسيارى از ما نمی‌دانيم.

هر مانعى، فرصتى    

 

 



تاریخ: شنبه 24 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 نامه‌های محمد به سران کشورها به مجموعه نامه‌هایی گفته می‌شود که او پس از صلح حدیبیه، برای پادشاهان و سران ممالک هم‌عصر با نبوت ارسال گشته‌اند. براساس آیه اول سوره فرقان محمد موظف بود که دینش را همه جهان معرفی کند.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًا

او نامه‌هایی به هرقل، نجاشی، خسرو پرویز، مقوقس قبطی و منذر بن ساوی التميمى ارسال نمود.

نامه محمد به هرقل پادشاه روم

 

نامه محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) به هرقل

«"بسم الله الرحمن الرحيم من محمد بن عبد الله إلى هرقل عظيم الروم: سلام على من اتبع الهدى، أما بعد فإنى أدعوك بدعوة الإسلام أسلم تسلم يؤتك الله أجرك مرتين، فإن توليت فعليك إثم جميع الآريسيِّين". {قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ} آل عمران:64.»

به نام خداوند بخشنده مهربان
ازمحمد بنده و فرستاده خدا به هرقل، بزرگ رومیان. كسى كه پیرو راستى گردد گزند نمى‏بیند. اسلام بیاور تا سالم بمانى و اسلام بیاور تا خدا دوبار تو را پاداش دهد و اگر از پذیرش آن سر باز زدى، گناه اریوسیان ( فرقه ای از مسیحیت که بوسیله اسقف اریوس در سال 310 میلادی پایه گذاری شد و معتقد به مخلوق بودن حضرت عیسی و نفی الوهیت او بودند[۴])بر گردن تو خواهد بود. قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ.}}[۵]

نامه محمد به خسروپرویز

«" بسم الله الرحمن الرحيم " من محمد رسول الله إلى كسرى عظيم فارس، سلام على من اتبع الهدى، وآمن بالله ورسوله، وشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له، وأن محمدا عبده ورسوله، وأدعوك بدعاية الله، فإني أنا رسول الله إلى الناس كافة، لينذر من كان حيا ويحق القول على الكافرين فأسلم تسلم، فإن أبيت فإن إثم المجوس عليك." »

بنام خداوند بخشنده مهربان.
از محمد، فرستاده خدا، به خسروی بزرگ ایران. درود بر آن کسی که حقیقت را بجوید و هدایت را پیرو باشد و به خداوند و رسولش ایمان آورد و گواهی دهد که جز الله معبودی نیست و شریک ندارد و یگانه است، و گواهی دهد که محمّد بنده و فرستاده اوست. من تو را به سوی خدا می‌خوانم. فرستاده خدا برای همگان هستم تا آنان را بیم دهم و حجت را بر کافران تمام کنم. اسلام بیاور تا در امان باشی و اگر از اسلام روی‌گردان شوی، گناه مردم مجوس بر گردن تو است.[۶]

نامه محمد به مقومس بزرگ مصر

نامه محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) به مقومس

«بسم الله الرحمن الرحيم. من محمد رسول الإسلام إلى المقوقس عظيم القبط: سلام على من اتبع الهدى، أما بعد فإني أدعوك بدعوة الإسلام، أسلم تسلم يؤتك الله أجرك مرتين ﴿قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَى كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ﴾ [آل عمران : 64].»[

به نام خداوند بخشنده مهربان
از محمّد فرزند عبدالله به مقوقس، بزرگ قبطیان. درود بر پیروان هدایت. من تو را به آیین اسلام دعوت می کنم. اسلام بیاور تا در امان باشی، اسلام بیاور تا خداوند دو پاداش به تو دهد؛ و اگر نپذیری و اسلام نیاوری گناه قبطیان نیز به عهده تو است. ای اهل کتاب، بیایید به یک اصل مشترک میان خودمان عمل کنیم و آن این است که غیر خدا را نپرستیم و کسی را شریک او قرار ندهیم و برخی از ما برخی دیگر را به خدایی نپذیرد. اگر آنان از آیین حق روی گرداندند بگویید گواه باشید که ما پیرو آیین اسلامیم. قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ.

نامه محمد به نجاشی حاکم حبشه بسم الله الرحمن الرحيم من محمد رسول الإسلام إلى النجاشى ملك الحبشة: سلام عليك إنى أحمد الله إليك، الله الذي لا إله إلا هو الملك القدوس السلام المؤمن المهيمن، وأشهد أن عيسى بن مريم روح الله وكلمته ألقاها إلى مريم البتول الطيبة الحصينة، فحملت بعيسى فخلقه الله من روحه كما خلق آدم بيده، وإنى أدعوك وجنودك إلى الله عز وجل، وقد بلغت ونصحت فاقبلوا نصحى، والسلام على من اتبع الهدى.

به نام خداوند بخشنده مهربان
از محمد، فرستاده خدا، به نجاشی، پادشاه حبشه. سلام بر تو. من خدایی را که جز او خدایی نیست ستایش می کنم؛ خدایی که فرمانرواست و از هر عیبی منزه است، و خدایی که «سلام» است، بندگان فرمانبردارش از خشم او در امان‌اند و بر بندگانش ناظر و گواه است. گواهی می‌دهم که عیسی بن مریم روحی است از جانب خدا و کلمه‌ای است که خداوند او را در وجود مریم قرار داد. مریمی که زاهد و پاک و پاکدامن است. خداوند با همان نیرویی که آدم را بدون پدر و مادر آفرید، عیسی را نیز بدون پدر، از رحم مادرش به وجود آورد. من تو را به سوی خدای یگانه و بی‌شریک دعوت می‌کنم و از تو می‌خواهم که پیوسته مطیع و فرمانبردار او باشی و از آیین من پیروی کنی و به خدایی که مرا مبعوث کرده است ایمان و یقین داشته باشی. همانا من فرستاده خدایم و تو و مردمانت را به سوی خداوند عزیز و با عظمت دعوت می‌کنم. من با این نامه رسالتم را ابلاغ کردم و برای شما خیرخواهی نمودم. خیر خواهی ام را بپذیرید. درود بر پیروان هدایت.

نامه محمد به منذر بن ساوی التميمى حاکم بحرین

نامه محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) به منذر بن ساوي

بسم الله الرحمن الرحيم، من محمد رسول الله إلى المنذر بن ساوي، سلام عليك، فإني أحمد إليك الله الذي لا إله إلا هو، وأشهد أن لا إله إلا الله، وأن محمداً عبده ورسوله. أما بعد: فإني أذكرك الله عز وجل، فإنه من ينصح فإنما ينصح لنفسه، ومن يطع رسلي ويتبع أمرهم فقد أطاعني، ومن ينصح لهم فقد نصح لي، وإنّ رسلي قد أثنوا عليك خيراً، وإني قد شفعتُكَ في قومكَ، فاتركْ للمسلمين ما أسلموا عليه، وعفوتُ عن أهل الذنوب فاقبل منهم، وإنك مهما تصلح، فلن نعزلكَ عن عملك، ومن أقام على يهودية أو مجوسية فعليه الجزية[۹]

به نام خداوند بخشنده مهربان
از محمّد فرستاده‌ خدا به منذر بن ساوی. درود بر تو. ستایش می‌کنم به سوی تو خدایی را که جز او معبودی نیست. شهادت می‌دهم معبودی جز خدای یکتا نیست و نیز گواهی می‌دهم که محمد صلی‌ الله علیه و آله بنده و فرستاده‌ اوست، اما بعد، من خدای عزّ و جلّ را به یاد تو می‌آورم، همانا آن که خیرخواهی می‌کند، برای خویش خیرخواهی می‌کند و هر کس فرستادگان مرا فرمان برد و پیرو آنان شود مرا فرمان برده است و هر که خیر آنان را خواهد برای من خیرخواهی کرده است. فرستادگان من ثنای خیر بر تو می‌فرستند و من تو را در قومت شفاعت کردم، پس برای مسلمانان، آن چه را که بر آن تسلیم شدند واگذار و گناهکاران را بخشیدم پس از ایشان بپذیر. و تو هر قدر که اصلاح کنی هرگز تو را از مقامت بر کنار نخواهیم داشت و هر که بر آیین یهود یا مجوس باقی ماند، باید جزیه پرداخت کنند.




تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

دیباچه

متن پیام امام(ره) به گورباچف

 

 

ارسال نامه ی تاریخی امام خمینی قدس سره به گورباچف

 

رهبر شوروی سابق

دیباچه

        

 

 

نامه ی تاریخی امام خمینی(ره) در شرایطی خطاب به رهبری شوروی (سابق) نگاشته شد كه تحلیل گران سیاسی نظاره گر تجدید نظرطلبی و آغاز تحولات دنیای كمونیسم بوده، ولی قادر به اظهار نظر و یا اتخاذ موضعی روشن نسبت به رخدادهای در حال انجام در بلوك شرق نبودند. امام قدس سره، با بینشی برخاسته از مكتب وحی و فراتر از وقایع سیاسی، به ترسیم این رویداد مهم پرداخت. استفاده ی دقیق و به هنگام از این فرصت تاریخی در جهت ابلاغ ندای فطرت و پیام توحید، بیان غنای اسلام و آمادگی حوزه های علمیه تشیع جهت پاسخگویی به نیازهای فكری و اعتقادی نسل معاصر، برقراری رابطه ی معنوی و ابراز همدردی و حمایت از مسلمانان شوروی و دیگر كشورهای بلوك شرق، ایستادگی نظام جمهوری اسلامی بر اصل خدشه ناپذیر، نه شرقی و نه غربی و مبارزه با استكبار در اشكال و چهره های مختلف آن، پیش بینی شكست قطعی ماركسیسم در میدان عمل و فروپاشی نظام اِلحادی كمونیسم، هشدار جدی نسبت به فرو غلتیدن در دامن نظام سرمایه دار غرب، تحقق و عده های الهی و بازگشت نهایی جامعه ی انسانی به فطرت خداجوی خویش، از جمله ویژگی ها و نكات برجسته ی این پیام است و شایسته است كه متفكران و اندیشمندان مسلمان به تشریح و تبیین معارف ناب آن پرداخته و نیاز روزافزون مسلمانان و دیگر ملیت ها و مذاهب كشورهای بلوك شرق را پاسخ گویند.

متن پیام امام خمینی قدس سره به گورباچف(1)

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای گورباچف صدر هیأت رییسه ی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی با امید خوشبختی و سعادت برای شما و ملت شوروی.        

 

 

 

از آن جا كه پس از روی كار آمدن شما، چنین احساس می شود كه جناب عالی در تحلیل حوادث سیاسی جهان، خصوصاً در رابطه با مسایل شوروی در دور جدیدی از بازنگری و تحول و برخورد قرار گرفته اید و جسارت و گستاخی شما در برخورد با واقعیات جهان چه بسا منشأ تحولات و موجب به هم خوردن معادلات فعلی حاكم بر جهان گردد، لازم دیدم نكاتی را یادآور شوم، هر چند ممكن است حیطه ی تفكر و تصمیمات جدید شما، تنها روشی برای حل معضلات حزبی و در كنار آن حل پاره ای از مشكلات مردمتان باشد، ولی به همین اندازه هم شهامت تجدید نظر در مورد مكتبی كه سالیان سال فرزندان انقلابی جهان را در حصارهای آهنین زندانی نموده بود، قابل ستایش است و اگر به فراتر از این مقدار فكر می كنید، اولین مسأله ای كه مطمئناً باعث موفقیت شما خواهد شد، این است كه در سیاست اسلاف خود دایر بر خدازدایی و دین زدایی از جامعه، كه تحقیقاً بزرگ ترین و بالاترین ضربه را بر پیكر مردم كشور شوروی وارد كرده است، تجدید نظر نمایید و بدانید كه برخورد واقعی با قضایای جهان جز از این طریق میسر نیست.

البته ممكن است از شیوه های ناصحیح و عملكرد غلط قدرتمندان پیشین كمونیسم در زمینه ی اقتصاد، باغ سبز دنیای غرب رخ بنماید، ولی حقیقت جای دیگری است. شما اگر بخواهید در این مقطع تنها گره های كور اقتصادی سوسیالیسم و كمونیسم را با پناه بردن به كانون سرمایه داری غرب حل كنید، نه تنها دردی از جامعه ی خویش را دوا نكرده اید كه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران كنند، چرا كه امروز، اگر ماركسیسم در روش های اقتصادی و اجتماعی به بن بست رسیده است، دنیای غرب هم در همین مسایل – البته به شكل دیگر – و نیز در مسایل دیگر گرفتار حادثه است.

جناب آقای گورباچف!

باید به حقیقت رو آورد، مشكل اصلی كشور شما مسأله ی مالكیت و اقتصاد و آزادی نیست. مشكل شما عدم اعتقاد واقعی به خداست، همان مشكلی كه غرب را هم به ابتذال و بن بست كشیده و یا خواهد كشید. مشكل اصلی شما مبارزه ی طولانی و بیهوده با خدا و مبدأ هستی و آفرینش است.

جناب آقای گورباچف!

برای همه روشن است كه از این پس، كمونیسم را باید در موزه های تاریخ سیاسی جهان جستجو كرد، چرا كه مكتبی است مادی و با مادیات نمی توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت كه اساسی ترین درد جامعه ی بشری در غرب و شرق است، به در آورد. 

 

حضرت آقای گورباچف!

ممكن است شما اثباتاً در بعضی جهات به ماركسیسم پشت نكرده باشید و از این پس هم در مصاحبه ها، اعتقاد كامل خودتان را به آن ابراز كنید، ولی خود می دانید كه ثبوتاً این گونه نیست. رهبر چین اولین ضربه را به كمونیسم زد و شما دومین و علی الظاهر آخرین ضربه را بر پیكر آن نواختید.

 

 

 

 امروز دیگر چیزی به نام كمونیسم در جهان نداریم. ولی از شما جداً می خواهم كه در شكستن دیوارهای خیالات ماركسیسم، گرفتار زندان غرب و شیطان بزرگ نشوید. امیدوارم افتخار واقعی این مطلب را پیدا كنید كه آخرین لایه های پوسیده ی هفتاد سال كژی جهان كمونیسم را از چهره ی تاریخ و كشور خود بزدایید. امروز دیگر دولت های همسو با شما كه دلشان برای وطن و مردمشان می تپد، هرگز حاضر نخواهند شد بیش از این منابع زیرزمینی و روزمینی كشورشان را برای اثبات موفقیت كمونیسم – كه صدای شكستن استخوان هایش هم به گوش فرزندانشان رسیده است – مصرف كنند.

آقای گورباچف!

وقتی از گلدسته های مساجد بعضی از جمهوری های شما پس از هفتاد سال بانگ الله اكبر و شهادت به رسالت حضرت ختمی مرتبت – صلی الله علیه و آله و سلم – به گوش رسید، تمامی طرفداران اسلام ناب محمدی (ص) را از شوق به گریه انداخت.   

 

 

 لذا، لازم دانستم این موضوع را به شما گوشزد كنم كه بار دیگر به دو جهان بینی مادی و الهی بیندیشید. مادیون معیار شناخت در جهان بینی خویش را «حس» دانسته و چیزی را كه محسوس نباشد، از قلمرو علم بیرون می دانند و هستی را همتای ماده دانسته و چیزی را كه ماده ندارد، موجود نمی دانند. قهراً جهان غیب مانند وجود خداوند تعالی و وحی و نبوت و قیامت را یكسره افسانه می دانند. در حالی كه معیار شناخت در جهان بینی الهی اعم از «حس و عقل» می باشد و چیزی كه معقول باشد، داخل در قلمرو علم می باشد، گرچه محسوس نباشد. لذا هستی اعم از غیب و شهادت است و چیزی كه ماده ندارد، می تواند موجود باشد و همان طور كه موجود مادی به «مجرد» استناد دارد، شناخت حسی نیز به شناخت عقل متكی است.

قرآن مجید اساس تفكر مادی را نقد می كند و به آنان كه بر این پندارند كه خدا نیست، وگرنه دیده می شد،«لن نؤمن لك حتی نری الله جهره» می فرماید: «لا تدركه الابصار و هو یدرك الابصار و هو اللطیف الخبیر». از قرآن عزیز و كریم و استدلالات آن در موارد وحی و نبوت و قیامت بگذریم كه از نظر شما اول بحث است. اصولاً میل نداشتم شما را در پیچ و تاب مسایل فلاسفه، به خصوص فلاسفه ی اسلامی بیندازم. فقط به یكی دو مثال ساده و فطری و وجدانی كه سیاسیون هم می توانند از آن بهره ای ببرند، بسنده می كنم: این از بدیهیات است كه ماده و جسم هر چه باشد، از خود بی خبر است. یك مجسمه ی سنگی یا مجسمه ی مادی انسان، هر طرف آن از طرف دیگرش محجوب است، در صورتی كه به عیان می بینیم كه انسان و حیوان از همه ی اطراف خود آگاه است، می داند كجاست، در محیطش چه می گذرد، در جهان چه غوغایی است. پس در حیوان و انسان چیز دیگری است كه فوق ماده است و از عالم ماده جداست و با مردن ماده نمی میرد و باقی است. انسان در فطرت خود هر كمالی را به طور مطلق می خواهد و شما خوب می دانید كه انسان می خواهد قدرت مطلق جهان باشد و به هیچ قدرتی كه ناقص است، دل نبسته است. اگر عالم را در اختیار داشته باشد و گفته شود جهان دیگر هم هست، فطرتاً مایل است آن جهان را هم در اختیار داشته باشد. انسان هر اندازه دانشمند باشد و گفته شود علوم دیگری هم هست، فطرتاً مایل است آن علوم را هم بیاموزد. پس قدرت مطلق و علم مطلق باید باشد تا آدمی دل به آن ببندد، آن خداوند متعال است كه همه به آن متوجهیم، گرچه خود ندانیم. انسان می خواهد به «حق مطلق» برسد تا فانی در خدا شود. اصولاً اشتیاق به زندگی ابدی در نهاد هر انسانی نشانه ی وجود جهان جاوید و مصون از مرگ است.

اگر جناب عالی میل داشته باشید در این زمینه ها تحقیق كنید، می توانید دستور دهید كه صاحبان این گونه علوم، علاوه بر كتب فلاسفه ی غرب، در این زمینه به نوشته های فارابی و بوعلی سینا – رحمة الله علیهما – در حكمت مشا مراجعه كنند تا روشن شود كه قانون علیت و معلولیت كه هرگونه شناختی بر آن استوار است، معقول است نه محسوس و ادراك معانی كلی و نیز قوانین كلی كه هر گونه استدلال بر آن تكیه دارد، معقول است نه محسوس. و نیز به كتاب های سهروردی – رحمة الله علیه – در حكمت اشراق مراجعه نموده و برای جناب عالی شرح كنند كه جسم و هر موجود مادی دیگر به نور صرف كه منزه از حس می باشد، نیازمند است و ادراك شهودی ذات انسان از حقیقت خویش، مبرا از پدیده ی حسی است. از اساتید بزرگ بخواهید تا به حكمت متعالیه ی صدرالمتألهین – رضوان الله تعالی علیه و حشره الله مع النبیین و الصالحین – مراجعه نمایند تا معلوم گردد كه حقیقت علم همانا وجودی است مجرد از ماده و هرگونه اندیشه از ماده منزه است و به احكام ماده محكوم نخواهد شد. دیگر شما را خسته نمی كنم و از كتب عرفا و به خصوص محی الدین بن عربی نام نمی برم كه اگر خواستید از مباحث این بزرگ مرد مطلع گردید، تنی چند از خبرگان تیزهوش خود را كه در این گونه مسایل قویاً دست دارند، راهی قم گردانید تا پس از چند سالی با توكل به خدا از عمق لطیف باریك تر ز موی منازل معرف آگاه گردند كه بدون این سفر، آگاهی از آن امكان ندارد.

جناب آقای گورباچف!

اكنون بعد از ذكر این مسایل و مقدمات از شما می خواهم درباره ی اسلام به صورت جدی تحقیق و تفحص كنید و این، نه به خاطر نیاز اسلام و مسلمین به شما، كه به جهت ارزش های والا و جهان شمول اسلام است كه می تواند وسیله ی راحتی و نجات همه ملت ها باشد و گره مشكلات اساسی بشریت را بازگو نماید. نگرش جدی به اسلام ممكن است شما را برای همیشه از مسأله ی افغانستان و مسایلی از این قبیل در جهان نجات دهد. ما مسلمانان جهان را مانند مسلمانان كشور خود دانسته و همیشه خود را در سرنوشت آنان شریك می دانیم.

با آزادی نسبی مراسم مذهبی در بعضی از جمهوری های شوروی، نشان دادید كه دیگر این گونه فكر نمی كنید كه مذهب مخدر جامعه است. راستی مذهبی كه ایران را در مقابل ابرقدرت ها چون كوه استوار كرده است، مخدر جامعه است؟! آیا مذهبی كه طالب اجرای عدالت در جهان و خواهان آزادی انسان از قیود مادی و معنوی است، مخدر جامعه است؟! آری، مذهبی كه وسیله شود تا سرمایه های مادی و معنوی كشورهای اسلامی و غیر اسلامی در اختیار ابرقدرت ها و قدرت ها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد كشد كه دین از سیاست جدا است، مخدر جامعه است. ولی این دیگر مذهب واقعی نیست، بلكه مذهبی است كه مردم ما آن را مذهب امریكایی می نامند.

در خاتمه صریحاً اعلام می كنم كه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان بزرگ ترین و قدرتمندترین پایگاه جهان اسلام به راحتی می تواند خلأ اعتقادی نظام شما را پر نماید و در هر صورت كشور ما همچون گذشته به حسن همجواری و روابط متقابل معتقد است و آن را محترم می شمارد.

والسلام علی من اتبع الهدی

روح الله الموسوی الخمینی




تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

آنهاتصمیم می گیرند و به تصمیم خود عمل می کنند

حتی وقتی حال و حوصله کاری را نداشته باشند آن را انجام می دهند

همین الآن بهترین و مفید ترین کار را انجام می دهند

تنها بر یک کار یا وظیفه تمرکز می کنند

نگرش مثبتی دارند

تعریف آنها از شکست متفاوت است

تسلیم ترس و وحشت نمی شوند

در زندگی خود هدفی را پیدا کرده اند

هیچ چیز تمرکزشان را به هم نمی زند

 

 

 



تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

دوست خوبم

یادت می یاد بهار و تابستان ونک را ، فصلی که کوه و صحرا پر بود از گله های گوسفند و جوانک های پر تلاش که دسته دسته گوسفندن را به چرا می برند ، چه لذتی داشت موقعی که زیر گون های کوهی ( گینه بزی ) چال کوکی پیدا می کردی ، انگار دنیا را به آدم می دانند ، خوش روزگاری که کوه های ونک پر بود از آوازک های دلنشین کبک دری ، و چشمه سارها با این آوزاهای زیبا ترنمی دو چندان می یافتند  .

تصویر زیر ریواس های کدام منطقه را به یادت می آورد ، اندوقان ، سرتنگ ، چمه ، دارمه ، جسیر ، کمانه و یا  ....





تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

آقا سید تقوی خادم امامزاده

 
عکس گلزار شهدا ی ونک

  

 



تاریخ: پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

بهترین روش برای سوزاندن چربی پهلوها و شکم!!

 

 

ناحیه ی پایین شکم و پهلوها دو قسمتی هستند که با ورزش و رژیم غذایی به سختی لاغر می‌شوند. بعضی افراد روزهای متمادی از جدیدترین وسایل لاغری شکم استفاده می‌کنند، در حالیکه هیچ‌کدام از این روش‌ها برای لاغر کردن شکم موثر نیست.
 
 

تنها یک شیوه مفید برای لاغر کردن نقاط مقاوم به لاغری وجود دارد که به شرح زیر است:

 

اجرای یک رژیم صحیح و علمی + انجام ورزش‌های هوازی+ حرکات ورزشی مربوط به شکم+ بلند کردن وزنه.

با رژیم و ورزش، کاهش چربی طبق یک قاعده کلی صورت می‌گیرد و تمام قسمت‌های بدن لاغر می‌شوند و قسمتی از بدن که سریع‌تر چاق می‌شود، به ‌همان نسبت دیرتر از سایر قسمت‌های بدن لاغرمی‌شود. این مسئله به ساختمان ژنتیکی افرد مربوط است؛ مثل رنگ چشم، رنگ مو و…، یعنی نمی‌توان آن را تغییر داد. مثلاً در یک فرد ران‌ها چاق‌‌تر از سایر قسمت‌ها و در فرد دیگری باسن چاق تر است و هنگام لاغر شدن این قسمت‌ها دیرتر لاغر می‌شوند.

در خانم‌ها نقاطی از بدن که نسبت به کاهش وزن مقاوم هستند شامل باسن، ران و کمر است. در آقایان قسمت پایینی شکم و پهلوهاست.

بعضی افراد چاق تصور می‌کنند با انجام ورزش‌های مخصوص یک ناحیه از بدن و بدون رژیم غذایی، می‌توانند آن قسمت را لاغر کنند. به همین دلیل برای لاغر کردن شکم، هر روز تمرینات ورزشی مخصوص این قسمت را انجام می‌دهند، ولی با این کار فقط عضلات شکم را قوی می‌کنند، در حالیکه مقدار چربی آن تغییری نمی‌کند.

بهترین راه برای سوزاندن چربی شکم انجام ورزش‌های هوازی است. ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و کوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزانند. ولی بیشتر افراد خیلی زود از انجام این ورزش‌ها خسته می‌شوند و آن را رها می‌کنند. ۱۰ دقیقه اول ورزش، گلیکوژن (ذخیره قندی در کبد) بدن می‌سوزد. اگر فقط ۲۰ دقیقه ورزش کنید، نیمی از عمل سوزاندن چربی را انجام داده‌اید که برای حفظ سلامتی قلب خوب است، ولی چربی زیادی از بین نمی‌رود، زیرا تا وقتی‌که کاملاً ذخایر گلیکوژنی کبد از بین نرود، چربی زیادی نمی‌سوزد. بنابراین برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید. البته این پیاده‌‌روی باید به قصد ورزش باشد نه تفریح، مثلاً برای دیدن ویترین مغازه ها یا خرید چیزی نباشد که مجبور شوید بین پیاده‌روی خود بایستید.

برای از بین بردن چربی شکم،۴-۳ بار در هفته و هر بار باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پشت سرهم ورزش هوازی را انجام دهید. مثلاً یک ساعت در روز پیاده‌روی کنید.

اگر مقدار کالری دریافتی شما بیش از کالری باشد که می‌سوزانید، حتی با ورزش هم، چربی‌ها‌ی زائد آب نمی‌شوند. شما می‌توانید بجای ۲یا ۳ وعده غذایی در روز، ۵ وعده غذایی کوچک بخورید، یعنی غذای خود را به جای ۳ وعده خود را در ۵ وعده تقسیم کنید، ولی پرخوری نکنید. بیشتر، مواد غذایی طبیعی کم‌چربی و کم‌شیرین را مصرف کنید مثل میوه، سبزی، نان سبوس‌‌دار، شیر و لبنیات کم‌چربی و گوشت کم‌چربی. مصرف مواد نشاسته‌ای را کاهش دهید.

اگر رژیم غذایی اصولی و علمی نباشد، باعث کاهش آب بدن می‌شود و بعد از توقف رژیم، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.

در صورت وجود چربی اضافی در بدنتان باید ورزش کنید و رژیم غذایی صحیح و علمی را برای از بین بردن سلول‌های چربی انتخاب کنید، در غیر این صورت راه‌‌های دیگر موجب کاهش آب بدن می شوند و بعد از توقف رژیم غذایی، وزن کاهش یافته دوباره برمی‌گردد.

 

عقیده غلط دیگر این است که گفته می‌شود برای لاغر کردن شکم بنشینید و پای خود را بلند کنید. با این ورزش، عضلات باسن و ران تقویت می‌شوند و برای شکم هیچ فایده‌ای ندارد. همچنین تمرین‌هایی مثل صاف نشستن و پاها را به سمت بالا بلند کردن کشش بسیاری را در قسمت کمر ایجاد می کند که یکی از رایج‌ترین دلایل کمردرد است.

یکی از تمرینات بی‌خطر و از روش‌های موثر برای لاغر کردن شکم، ورزش دراز نشست و استفاده از دستگاه‌های ورزشی مناسب است.

آخرین جزء برنامه ی کاهش چربی شکم، تمرینات ورزشی قدرتی است. بایستی هنگام ورزش کل بدن را در نظر بگیریم، نه فقط یک قسمت از آن را. تمرین بر روی یک عضله ی خاص ، بدون در نظر گرفتن سایرعضلات، باعث عدم تعادل در عضلات و بروز عوارضی در بدن می شود. مثلا اگر برای کاهش چربی شکم، ورزش دراز و نشست را به شیوه ی غلط انجام دهید، فشار زیادی به کمرتان وارد شده و آن را دچار آسیب خواهد کرد .

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای کاهش وزن فقط باید ورزش های استقامتی (هوازی) را انجام دهند و بعد از لاغر شدن ورزش های قدرتی ( بی هوازی) را اجرا کنند. ورزش های بی هوازی دارای مدت کوتاه و شدت زیاد هستند؛ مثل دوی سرعت، وزنه برداری.

هر چند که بلند کردن وزنه یک ورزش بی هوازی است و گلیکوژن بدن بیشتر از چربی در این فرآیند می‌سوزد، ولی اینگونه تمرینات قدرتی باعث افزایش حجم عضلات (توده ی بدون چربی بدن) و در نتیجه افزایش سوخت و ساز میشود. هر چه میزان سوخت و ساز در بدن سریع‌تر باشد، چربی بیشتری نیز خواهید سوزاند.

لذا در یک برنامه ی کامل باید هم ورزش‌های هوازی و هم ورزش های قدرتی(بی هوازی) مثل بلند کردن وزنه را در نظر گرفت.

قبل از هر گونه اقدام اساسی راهنمایی‌های زیر را در نظر بگیرید.

از بین بردن چربی شکم کار ساده‌ای نیست، اما اگر روش صحیح آن را بدانید ساده است.

برای لاغر کردن شکم به توصیه های زیر عمل کنید:

۱- آب کردن چربی فرآیندی وقت‌گیر است، بنابراین از همین حالا دست به کار شوید! صبور باشید و انتظار نداشته باشید که یک شبه لاغر شوید.

۲- چربی های اضافی ناحیه ی شکم را با تمرینات ورزشی هوازی بسوزانید، در غیر این صورت تغییری مشاهده نخواهید کرد.

۳- از تمرینات مناسب برای ناحیه شکم مانند دراز و نشست استفاده کنید و از تمرینات ورزشی مخصوص باسن خودداری کنید.

۴- فرآیند کاهش وزن در ناحیه شکم ، تنها با ورزش امکان پذیر نیست ! ورزش موضعی ، بدون رژیم  غذایی مناسب ممکن نیست بتواند چربی های اضافه را از بین ببرد . بنابر این حتمآ رژیم غذایی مناسب خودتان را رعایت کنید .




تاریخ: پنج شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 لینک دانلود رایگان آزمون های آزمایشی قلمچی سال چهارم دبیرستان- رشته ی تجربی تاریخ 1391/10/29

اطلاعات فایل

 تصویر کتاب:

 

 

نام کتاب: لینک دانلود رایگان آزمون های آزمایشی قلمچی سال چهارم دبیرستان- رشته ی تجربی
نوع کتاب:  rar
حجم کتاب: 7.6مگابایت
تاریخ آپلود:  1392/1/5-11:53
 در یافت کتاب:

توضیحات کتاب
 

تهيه و تدوين : گروه آموزشی آلم

سایت:www.alm.loxblog.com

ایمیل:grohealm@gmail.com

------------------------------------------------------------

توجه داشته باشید که فایل حاضر فقط برای رشته تجربی می باشد

 




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

مجموعه نرم افزار های 21 دوره نمونه سوالات امتحانی

 




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 دروس سال چهارم دبیرستان

   
   
   
   
   
   
   
   
   
   



تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 کتب کنکوری

 




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 تذکر: اکثر مطالب بصورت فایل فلش تهیه گردیده است. برای مشاهده،لازم است ابتدا فایل فلش (flash player) را بر روی سیستم کامپیوتر خود نصب نمائید.




 

               دوم راهنمایی
 
انیمیشن آموزشی نیروی الکتریکی انیمیشن آموزشی موج الکترومغناطیسی
انیمیشن آموزشی نیروی گرانش انیمیشن آموزشی نیروی تکیه گاه
انیمیشن آموزشی نیروی مقاوم انیمیشن آموزشی ماشین های ساده
انیمیشن آموزشی ماشین ساده انیمیشن آموزشی مسافت و جابه جایی
انیمیشن آموزشی طول موج انیمیشن آموزشی فواید اصطحکاک
انیمیشن آموزشی فشار مایعات 1 انیمیشن آموزشی فشار مایعات 2
انیمیشن آموزشی کاربرد عدسی وآینه ها انیمیشن آموزشی کاربرد اهرم
انیمیشن آموزشی قرقره ثابت انیمیشن آموزشی کاربرد عدسی
انیمیشن آموزشی جنبش مولکولی انیمیشن آموزشی چرخه آب
انیمیشن آموزشی خورشید گرفتگی انیمیشن آموزشی چگالی
انیمیشن آموزشی ساختار مولکولی عناصر انیمیشن آموزشی شکست نور
انیمیشن آموزشی جسم غیر منیر انیمیشن آموزشی جریان همرفتی
انیمیشن آموزشی تغییر شیمیایی انیمیشن آموزشی تولید موج با فنر
انیمیشن آموزشی تشکیل سایه انیمیشن آموزشی تغییر شیمیایی و گرما
انیمیشن آموزشی تغییر شیمیایی و توسط گاز انیمیشن آموزشی تشکیل تصویر در عدسی ها
انیمیشن آموزشی بازتاب نور انیمیشن آموزشی پرتو اشیاء
انیمیشن آموزشی تشخیص رنگ انیمیشن آموزشی تشکیل ابر کونولوس
انیمیشن آموزشی تجزیه نور توسط منشور انیمیشن آموزشی انواع ماشین ها
انیمیشن آموزشی انبساط و انقباض گازها انیمیشن آموزشی انرژی جنبشی
انیمیشن آموزشی آینه ها انیمیشن آموزشی امواج صوتی
انیمیشن آموزشی انواع انرژی  

 

 

               ســــوم راهنمایی
 

 

انیمیشن آموزشی آهنربا انیمیشن آموزشی بار الکتریکی
لغات زبان انگلیسی مکالمه های زبان انگلیسی

 

 

 

 

 




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 دانلود فایل صوتی داستان فرار از مرگ (حضرت سلیمان علیه السلام)


 




تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 دانلود فایل صوتی داستان نان و حلوا

از کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب

 
 



تاریخ: چهار شنبه 21 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
 

محققان توصیه می‌کنند: دست‌های خود را به ویژه هنگام آماده کردن غذا و یا سرو غذا بشویید.

 

به گزارش سرویس سلامت ایسنا ، شستن دست‌ها به جلوگیری از گسترش میکروب‌ها کمک می‌کند و این کار اغلب باید انجام شود.

به گفته ی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده امریکا، شستشوی دست‌ها در زمان‌های خاصی ضروری است:

- قبل از شروع به آماده کردن غذا، در هنگام تهیه و پس از آماده کردن غذا.

- قبل از این که شروع به خوردن کنید.

- قبل و بعد از این که به فرد بیماری کمک کردید.

- قبل از اینکه با یک زخم یا بریدگی، تماس داشته باشید و دوباره پس از بررسی زخم.

- پس از استفاده ازسرویس بهداشتی، تعویض پوشک و یا کمک به یک کودک برای استفاده از توالت.

- بعد از سرفه، عطسه و یا تمیزکردن بینی.

- پس از آن که به ضایعات حیوانی یا به مواد غذایی مورد استفاده از حیوانات خانگی دست زدید.

- پس از این که به سطل زباله دست زدید.

منبع : http://2ba2.com

 




تاریخ: دو شنبه 19 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 انسان هاي بزرگ در باه عقاید  سخن مي گويند

انسان هاي متوسط در باره وقایع سخن مي گويند

انسان هاي كوچك پشت سر ديگران سخن مي گويند

 

انسان هاي بزرگ درد ديگران را دارند

انسان هاي متوسط درد خودشان را دارند

انسان هاي كوچك بي دردند

 

انسان هاي بزرگ عظمت ديگران را مي بينند

انسان هاي متوسط به دنبال عظمت خود هستند

انسان هاي كوچك عظمت خود را در تحقير ديگران مي بينند

 

انسان هاي بزرگ به دنبال كسب حكمت هستند

انسان هاي متوسط به دنبال كسب دانش هستند

انسان هاي كوچك به دنبال كسب سواد هستند

 

انسان هاي بزرگ به دنبال طرح پرسش هاي بي پاسخ هستند

انسان هاي متوسط پرسش هائي مي پرسند كه پاسخ دارد

انسان هاي كوچك مي پندارند پاسخ همه پرسش ها را مي دانند

 

انسان هاي بزرگ به دنبال خلق مسئله هستند

انسان هاي متوسط به دنبال حل مسئله هستند

انسان هاي كوچك مسئله ندارند

 




تاریخ: جمعه 16 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

 

شما بايد بياموزيد چگونه روز خود را شروع كنيد، زيرا اولين ساعت روز بسيار مهم است و چگونگي آغاز صبح،‌ كيفيت تجارب شما را از بقيه روز تعيين مي كند. بسياري از مردم، روز خود را با جمله «او، باز هم يك روز ديگر، بايد بلند شوم، لعنتي!»، شروع مي كنند.

اگر شما نيز همين كار را بكنيد، به هيچ وجه اوقات خوبي نخواهيد داشت. يكي از دوستانم در اين باره مي گويد: «به ياد پانزده سالگي ام افتادم و رابطه دوستانه اي كه با زنگ ساعتم داشتم. آن زمان برايم مثل يك بازي بود كه ببينم پس از برخاستن از خواب و پيش از انجام كارهايم چه مدت در رختخوابم مي مانم، زيرا كار و زندگي براي من اهميت چنداني نداشت.»

به ميليون ها زن و مردي فكر كنيد كه هر روز زنگ ساعت خود را خاموش و روز را با نگراني آغاز مي كنند: «نمي خواهم بيدار شوم. از مكاني كه امروز ناچارم بروم، متنفرم. ترجيح مي دهم بخوابم تا اينكه در بيداري و با اين زندگي مزخرف روبرو شوم.»

چنين افكاري، پيامدهاي مشابهي براي افراد در بر دارد. احساس شما در آغاز روز، نوعي الگوي ذهني در شما ايجاد مي كند كه تعيين كننده همه تجاربتان از آن روز خواهد بود.

لوئيز ال.هي، يكي از چهره هاي پر آوازه جهان درباره اينكه چگونه روز خود را آغاز مي كند، مي گويد: «سالهاست كه برنامه منظمي دارم. وقتي از خواب بيدار مي شوم، ابتدا از خدا و سپس از رختخوابم به خاطر خواب خوبي كه در آن داشتم،‌ تشكر مي كنم. اين كار را همراه با افكار مثبت انجام مي دهم، افكاري مثل: «امروز، روز بسيار خوبي است» يا «امروز، روز خيلي خوبي خواهد بود.» سپس بر مي خيزم دوش مي گيرم و از بدنم به خاطر سلامتش تشكر مي كنم. چند حركت كششي انجام مي دهم، از ميله اي كه در راهرو نصب شده آويزان مي شوم و سه بار زانوانم را تا چانه اما بالا مي آورم. اين كار براي من در آغاز روز بسيار مفيد است.»

برنامه صبحگاهي لوئيز روشي عالي براي شروع يك روز است.

شيار افكاري كه به آن عادت كرده ايم، هر روز عميق تر مي شود. افكار و گفتگوهاي دروني و روزانه ما به طور مستقيم در كيفيت زندگي مان تاثير مي گذارد. اگر زندگي را زيباتر توصيف كنيد، بي شك زندگي زيباتري خواهيم داشت و همين آيين هاي مختصر روزانه، امكان تغيير را در ما فراهم مي كند.

از اين رو اغلب مردم فكر مي كنند براي تمركز سريع بر عبارت هاي تاكيدي بايد به مكان خاصي بروند؛ اما اين طور نيست. ما هميشه در حال بيان اين جملات هستيم. هر چيز كه به آن فكر مي كنيم و هر سخني كه مي گوييم، جمله اي تاكيدي است. ما بايد از افكار يا سخنان هميشگي خود آگاه باشيم تا زندگي بهتري داشته باشيم.

اولين جمله اي كه صبح، هنگام برخاستن از خواب به خود مي گوييد، چيست؟ هنگام دوش گرفتن، عوض كردن لباس و خشك كردن موهايتان به چه چيز مي انديشيد؟ هنگام صرف صبحانه يا آماده كردن بچه ها براي مدرسه به آنها چه مي گوييد؟ اينها همه لحظاتي است كه مي توان بهترين بهره را از آن برد.

هدفمند و آرام بودن در آغاز فعاليت هاي روزانه، اهميتي شايان توجه دارد. شما مي توانيد از قدرت عبارت هاي تاكيدي براي تنظيم برنامه روزانه تان به بهترين نحو ممكن بهره مند شويد. از اين رو در ادامه به چند نمونه از جمله هاي تاكيدي كه مي توانيد در آغاز روز بگوييد، آمده است:

ـ هنگام بيدار شدن و گشودن چشم ها:

خدا را شكر كه بار ديگر به من نعمت حيات و سلامتي داد. صبح به خير رختخواب؛ متشكرم كه راحت بودي؛ دوستت دارم. (نام خود را بگوييد) عزيزم، روز خجسته و مباركي است. همه چيز عالي است و من براي هر كار وقت كافي دارم. پس بايد امروز كاري انجام دهم.

ـ هنگام نگاه كردن به آينه:

خدا را شكر كه مرا به بهترين شكل ممكن آفريد. صبح به خير (نام خود را بگوييد)، دوستت دارم. من خيلي خيلي دوستت دارم. امروز تجارت خوبي در انتظار ماست. تو شگفت انگيز به نظر مي رسي و بهترين لبخند را داري. موهايت زيباست. تو زن (يا مرد) ايده آل مني. ما روزي بي نظير در پيش داريم. دوستت دارم عزيزم.

ـ هنگام دوش گرفتن:

خدا را شكر كه اين آب زلال و باصفا را آفريد. من تنم را دوست دارم و تنم نيز مرا دوست مي دارد. دوش گرفتن چه لذت بخش است. آب حس خوبي به من مي دهد. از كساني كه اين دوش را ساخته اند، متشكرم. زندگي بسيار خوبي دارم.

ـ هنگام حمام كردن:

هر آنچه تنم به آن نياز ندارد، مي زدايم. همه چيز در عالم هستي در مسير صحيح قرار دارد. خدايا درون مرا نيز پاك كن.

ـ هنگام لباس پوشيدن:

من سپاسگزار همه نعمت هاي خداوند هستم. من كمدم را دوست دارم. لباس پوشيدن برايم راحت است. هميشه بهترين لباس را مي پوشم. با لباس هايم احساس راحتي مي كنم. من باور دارم كه عقل درونم بهترين لباس را برايم انتخاب مي كند.

آغاز روز مي تواند اوقاتي سرگرم كننده و در عين حال بسيار مهم باشد. اغلب، صبح ها زمان كشمكش بين والدين و بچه ها است؛ اما اگر بتوانيم عادت كنيم هنگام پوشيدن لباس يا خوردن صبحانه از جمله هاي تاكيدي مثبت استفاده كنيم، علاوه بر اينكه موجب شادي همه اعضاي خانواده مي شويم، يكي از مهارت هاي ارزشمند زندگي را نيز به آنها آموخته ايم.

دوستي مي گفت زمان خوردن صبحانه را براي خانوادة خواهرم با يك بازي ساده دگرگون كردم. به اين ترتيب كه به پسر پنج ساله خواهرم گفتم: «اگر از مكيدن انگشت خود تا ديدار بعدي مان خودداري كني، پاداش خوبي دريافت خواهي كرد.» علاوه بر اين، دختر خواهر دوستم نيز از صبح ها متنفر بود و دوست نداشت به مدرسه برود. وقت بيداري بدخلق و لجباز بود و اين رفتار استرس زيادي به همه خانواده وارد مي كرد.

دوستم گفت: «از او پرسيدم در ازاي چه پاداشي حاضري صبح ها دختر شادي باشي؟» و او پاسخ داد: «ده هزار تومان پول!» من هم فرصت را غنيمت دانستم و با ايجاد يك آيين مثبت و جديد با او معامله كردم. قرار شد اگر تا ديدار بعدي مان صبح ها را به خوبي شروع كند، پس از شش هفته ده هزار تومان پاداش بگيرد.

به او گفتم بايد با يك ضربه آهسته به در بيدار شوي، بنشيني، با لبخند سلام كني، لباس بپوشي؛ سپس آماده شوي و صبحانه بخوري. او با اين بازي موافقت كرد و در نهايت موفقيتي باور نكردني به دست آورد. دوست گفت: « دو ماه از آن زمان گذشته است و خواهرم مي گويد اين آيين جديد صبحگاهي، زندگي آنها را دگرگون ساخته است. فرزند او به موقع از خواب بر مي خيزد، شاد و سرحال است و با يك اشاره، آماده خوردن صبحانه مي شود و جالب اينكه تقاضاي پاداش هم نكرده.» اين بازي از ابتدا براي گرفتن پاداش آغاز شد؛ اما به مرور به يك عادت روزانه تبديل شد و صبح ها را براي همه اعضاي خانواده دگرگون كرد. از اين رو به نظر مي رسد داشتن خانواده اي شاد، پاداش بهتري براي اين دختر كوچك بوده است.

ما بايد به بچه ها روش هايي بياموزيم تا بتوانند احساس بهتري پيدا كنند. والدين مي توانند پيام هايي را براي آغاز صبح به كودكانشان ياد بدهند، مانند «لباس پوشيدن راحت است»، «من لباس پوشيدن را دوست دارم»، «خوردن صبحانه خيلي جالب است»، «ما از ديدن همديگر خيلي خوشحاليم»، «ما عاشق صبحانه خوردن با يكديگر هستيم»، «صبحانه به من احساس خوبي مي دهد». والدين مي توانند كنار ميز بنشينند و هر يك از اعضاي خانواده چيزي را بگويند كه خودشان دوست دارند يا مي توانند عبارت هاي تاكيدي را روي تكه هاي كاغذ بنويسند، آنها را داخل ظرفي بريزند و هر روز يكي را انتخاب كنند تا همه اعضاي خانواده بر آن تمركز كنند. اين كار مي تواند يك آيين صبحگاهي براي زوج ها، خانواده ها، هم اتاقي ها و غيره باشد.

هر فرد هم مي تواند براي تجربه دلخواهش در آن روز يك عبارت تاكيدي بسازد. به عقيده من اگر بچه ها را با مهارت مديريت افكار و اعمالشان به روش مثبت پرورش دهيم، دنيايي متفاوت تر خواهيم داشت. اگر ما يك دهم از آن ميزان انرژي را كه صرف كار، رفتن به مدرسه، ورزش يا فعاليت هاي فوق برنامه مي كنيم، براي توسعه اين مهارت حياتي صرف كنيم، مي توانيم زندگي مان را آشكارا تغيير دهيم.

ما نبايد بكوشيم يكباره تغيير كنيم، بلكه در ابتدا كافي است يك آيين را براي صبح برگزينيم و انجامش دهيم؛ سپس وقتي آن را كنار گذاشتيم، ديگري را انتخاب و تمرين كنيم. عجله نكنيم، زيرا هدف اين است كه احساس خوبي داشته باشيم.


 



تاریخ: جمعه 16 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

سیزده بدر، خداحافظی با نوروز

با برگزاری سیزده به در جشن های نوروز ایرانی ها برای سال نو هم تمام می شود. آن ها این روز را در دامن طبیعت و در کنار شکوفه درختان و سبزه هایی که کم کم دارند سر از زمین در می آورند می گذرانند. درباره چرایی وجود مراسم سیزده بدر دو نظر وجود دارد. بسیاری برگزاری این مراسم در سیزدهمین روز سال نو را برای گذراندن نحسی سیزده می دانند.

13-bedar


 ایرانیان غم و غصه و خمودگی را در این روز ناپسند می دانستند و همگی با پناه بردن به طبیعت می خواستند سیزده بدر را هر چه زودتر پایان رسانده و به زندگی عادی خود بازگردند. یکی از مهم ترین کارهای صبح روز سیزده، به آب سپردن سبزه عید بود. این سبزه که بنا به اعتقاد عامه، تمام شر و بدی را از خانه گرفته بود را به آب روان می انداختند و دو مرتبه از روی جوی آب می پریدند و اعتقاد داشتند که ناراحتی ها و مشکلات خانه با این سبزه از آن ها دور می شود. این دسته می گویند اگر قصد مسافرت دارید پـیش از سیزده سفر نکنید. روز چهاردهم سفر کردن خیر است. یا این که روز سیزده کار کردن نحس است. به علاوه نحس و ناخوشایند بودن عدد ۱۳ و دوری کردن از آن، در بسیاری از کشورها، باوری کهن است. برای مثال مسیحیان هیچ گاه سیزده نفره بر سر یک سفره، غذا نمی ‌خورند. بعضی نظر دیگری دارند و آن را روز خیر و برکت می دانستند. سیزده هر ماه "تیر روز" نام دارد و سیزده فروردین متعلق به تیر ایزد باران است. مردم به طبیعت می روند و از خدای باران طلب سالی پر باران و برکت می کنند. آن ها سبزه خود را در آب روان می اندازند و سبزی و سرزندگی خود را به او تقدیم می کنند.
سبزه گره زدن


گره زدن سبزه ریشه در تاریخ دارد می گویند در ایران باستان می گویند کیومرث که در ایران اولین بشر است یک دختر و پیر دوقلو داشت که می خواستند با هم ازدواج کنند. چون هیچ مراسمی برای ازدواج وجود نداشت دو شاخه نازک درخت را به هم تابیدند. امروز هم بر اساس این افسانه در پایان سیزده بدر قبل از غروب آفتاب، پس از نیت کردن سبزه گره می زنند و معتقدند زمانی که آن گره باز شود مشکلی از زندگی شان حل خواهد شد. در قدیم رسم بود سیزده بدر دخترهای دم بخت، برای پیدا کردن شوهر و باز شدن بخت شان سبزه گره می زدند و معتقد بودند که تا سیزده بدر آینده حاجت آن ها روا خواهد شد. به شرط این که این ذکر را در حین انجام گره زنی گفته باشند: «سیزه به در، سال دیگر، خانه شوهر، بچه به بر.» البته گره زدن سبزه تنها به این آرزو اختصاص ندارد. هر کس برای آرزوهای خودش می تواند این کار را بکند. می گویند در صورتی آرزوی گره زننده سبزه برآورده می شود و شانس با کسی است که ناخودآگاه یک ساقه نر را با ساقه ماده گره بزند. اگر ساقه نازک سبزه پاره شود آرزو برآورده نمی شود. تمام دلهره گره زننده ها در این است که مبادا ساقه پاره شود.

 دروغ سیزده یا اول آوریل

دروغ سیزده بهانه ای برای سرگرمی و خندیدن در این روز است که اتفاقا یکی از شباهت های فرهنگ ایرانی با فرهنگ های دیگر است. دروغ های روز اول آوریل مانند همین دروغ ها و شوخی های سیزده بدر است. روز اول آوریل، هر چهار سال یکبار مصادف با روز سیزده فروردین است و سه سال دیگر مصادف با ۱۲ فروردین. اول آوریل در اساطیر روم باستان مصادف است با روز رستاخیز آتیس الهه تبسم. شاد بودن و خندیدن در این روز مرسوم است. آمریکایی ها در روز اول آوریل از روش های مختلف و گاهی عجیب و غریبی برای دست انداختن دیگران و شوخی کردن با آنان استفاده می کنند. بریتانیایی ها می گویند که بدشانسی نصیب کسی خواهد شد که بخواهد در بعد از ظهر روز اول آوریل کسی را دست بیندازد، زیرا در آن ساعات دیگر مردم نسبت به این گونه شوخی ها آمادگی پیدا کرده اند. در هند، یک روز قبل از اول آوریل جشن هولی برگزار می شود که در آن مردم بر روی همدیگر رنگ می پاشند و شادی می کنند. در روز اول آوریل، مردم پرتغال بر روی همدیگر آرد می پاشند. مردم فرانسه، روز اول آوریل را روز ماهی می نامند. کودکان و نوجوانان فرانسوی در این روز، بر پشت دیگران کاغذی می چسپانند که بر روی آن تصویر نوعی ماهی که زود به دام می افتد کشیده شده است. منظور از این کار، این است که فردی که کاغذ به او چسپانده شده مثل همان ماهی، زود به دام می افتد.

 

 




تاریخ: جمعه 13 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 موسیقی می تواند به روش های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد، در علم پزشکی به عنوان یک منبع تحقیقاتی و نیز برای درمان امراضی چون حملات ناگهانی، فشار خون پایین، بیماری های روانی، افسردگی، بی خوابی و

به طور کلی می توان گفت به عنوان عامل موثر در بهبود سریع تر بیماری ها، به کار می رود.

طبق تحقیقات موسیقی شناسان، گوش دادن به موسیقی – بسته به نوع موسیقی – می تواند بر متابولیسم (تحولات و دگرگونی ها حیاتی) بدن تاثیر بگذارد، فشار خون را بالا یا پایین ببرد، توازن انرژی برقرار کرده و به هضم غذا کمک کند...

تحقیقات نشان داده که موسیقی های آرام (مانند موسیقی کلاسیک با تمپوی پایین)، آرامش بخش هستند، احساسی که از سی دقیقه گوش دادن به چنین موسیقی بوجود می آید معادل آرامشی است که از خوردن یک قرص والیوم حاصل می شود. از آنجا که در این نوع موسیقی، شعری وجود ندارد، ملودی، تن، آهنگ و ریتم است که تاثیر گذار است و هر دو نیمکره مغز را درگیر جریان خود می کند. 

بر طبق تحقیقات مشابه، موسیقی ممکن است تاثیر منفی نیز داشته باشد. بر حسب اینکه موسیقی خوب یا بد گوش بدهیم، می تواند مانند زهر در بدن عمل کند. مطالعاتی که در زمینه تاثیر موسیقی بر رشد گیاهان انجام شده، نشان داده که برای مثال، موسیقی راک، رشد گیاه را متوقف می کند و برعکس، موسیقی کلاسیک، باعث تسریع رشد گیاه می شود. 

قدرت موسیقی به حدی است که می تواند مانند مصرف دارو اعتیاد آور شود. می توان گفت موسیقی ابزار قدرتمندی است که می تواند تاثیرات مثبت روحی و جسمی بسیاری بر اشخاص داشته باشد، البته اگر درست به کار گرفته شود، در غیر اینصورت، ممکن است تاثیرات منفی به همراه داشته باشد.

 

بر گرفته شده از سایت فریا





تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

الف: اشتیاق برای رسیدن به نهایت آرزوها 
ب: بخشش برای تجلی روح و صیقل جسم 
پ: پویاپی برای پیوستن به خروش حیات 
ت: تدبیر برای دیدن افق فرداها 
ث: ثبات برای ایستادن در برابر باز دارند ه ها 
ج: جسارت برای ادامه زیستن
چ: چاره اندیشی برای یافتن راهی در گرداب اشتباه 
ح: حق شناسی برای تزکیه نفس 
خ: خودداری برای تمرین استقامت 
د: دور اندیشی برای تحول تاریخ 
ذ: ذکر گوپی برای اخلاص عمل 
ر: رضایت مندی برای احساس شعف 
ز: زیرکی برای مغتنم شمردن دم ها 
ژ: ژرف بینی برای شکافتن عمق درد ها 
س: سخاوت برای گشایش کار ها 
ش: شایستگی برای لبریز شدن در اوج 
ص: صداقت برای بقای دوستی 
ض: ضمانت برای پایبندی به عهد 
ط: طاقت برای تحمل شکست 
ظ: ظرافت برای دیدن حقیقت پوشیده در صدف 
ع: عطوفت برای غنچه نشکفته باورها 
غ: غیرت برای بقای انسانیت 
ف: فداکاری برای قلب های درد مند 
ق: قدر شناسی برای گفتن ناگفته های دل 
ک: کرامت برای نگاهی از سر عشق 
گ: گذشت برای پالایش احساس 
ل: لیاقت برای تحقق امید ها 
م: محبت برای نگاه معصوم یک کودک 
ن: نکته بینی برای دیدن نادیده ها 
و: واقع گرایی برای دستیابی به کنه هستی 
ه:هدفمندی برای تبلور خواسته ها 
ی: یک رنگی برای گریز از تجربه دردهای مشترک




تاریخ: پنج شنبه 15 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

مژده به کاربران وبلاگ

آیا برای شما هم پیش آمده که در وب‌سایتی فارسی مشغول خواندن مطلبی بوده‌اید و معنی لغتی فارسی را تشخیص نداده باشید.

برای استفاده بهینه وراحت بودن کاربران در فهم معانی کلمه ها ؛ در این وبلاگ از واژه یاب جادویی استفاده شده است .فقط کافی است کاربران گرامی برای دریافت معنی یک واژه با موس آن را انتخابSelect کنند.تعجب نکنید وهمین حالا امتحان کنید

اما دارندگان وبلاگ:

این واژه یاب یا لغت نامه سیار در وب سایت شما می‌تواند برای دستیابی به اهداف متفاوتی استفاده شود؛ برای معنی کردن واژه های تخصصی و سخت، برای استفاده در متن‌های ادبی و اشعار، جملات بزرگان و یا برای استفاده در آموزش زبان فارسی و انگلیسی. به این ترتیب شما به راحتی می‌توانید معانی کلماتی را که نمی‌دانید از این طریق پیدا کنید.

 

واژه جادویی چیست؟

یک ابزار رایگان وب است که برای استفاده در وبلاگ ها و وب سایت ها طراحی شده و مدیر سایت می تواند کلمات دشوار فارسی و یا انگلیسی را به کمک این سیستم برای کاربران سایت خود به شکل نوین معنی کند.

واژه جادویی چگونه کار می کند؟

کاربر واژه مورد نظر را با ماوس انتخاب می کند  و پس از چند ثانیه معنی آن از سایت واژه یاب دریافت شده و در یک پنجره کوچک که در بالای کلمه ظاهر می شود، نمایش داده می شود. برای مشاهده نتیجه، یک لغت از جمله زیر را با ماوس Select کنید:

با ماوس یک واژه از این متن را انتخاب کنید.

Select a word by mouse

برای نصب آن فقط کافیست کد جاوا اسکریپت آن را در قالب خود وارد کنید.

برای دریافت کد مزبور:

می توانید به سایت واژه یاب  نیز مراجعه کنید

 




تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

الف- لینکهای پخش زنده شبکه های سراسری صدا (رادیو):

۱- پخش زنده رادیو ایران

۲- پخش زنده رادیو پیام

۳- پخش زنده رادیو جوان

۴- پخش زنده رادیو ورزش

۵- پخش زنده رادیو فرهنگ / رادیو مجلس

۶- پخش زنده رادیو قرآن

۷- پخش زنده رادیو معارف

۸- پخش زنده رادیو سلامت (از ساعت 06:00 بامداد تا 24:00)

۹- پخش زنده رادیو نوا (مخصوص پخش نواهای مذهبی) (از ساعت 24:00 تا 06:00 بامداد)

۱۰- پخش زنده رادیو اقتصاد

۱۱- پخش زنده رادیو آوا (مخصوص پخش ۲۴ ساعته موسيقي)

۱۲- پخش زنده رادیو گفتگو

۱۳- پخش زنده رادیو نمایش

۱۴- پخش زنده رادیو تهران (صدای پایتخت)

۱۵- پخش زنده رادیو فصلی بهمن (رادیوی تصویری، از ساعت ۰۶:۰۰ بامداد تا ۱۶:۰۰)

 

توجه: لینکهایی که با رنگ خاکستری مشخص شده اند، در زمان به روز رسانی این صفحه غیر فعال می باشند.

 

الف- لینکهای پخش زنده شبکه های استانی و محلی صدا (رادیو):

 

۰- پخش زنده رادیو تهران (صدای پایتخت)

 

۱- آبادان: پخش زنده رادیو آبادان (رادیوی محلی صدای مرکز آبادان)

 

۲- آذربایجان شرقی: پخش زنده رادیو تبریز (شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان شرقی)

 

۳- آذربایجان غربی: پخش زنده رادیو ارومیه (شبکه استانی صدای مرکز آذربایجان غربی، رادیو چی چست)

 

۴- اردبیل: پخش زنده رادیو اردبیل (شبکه استانی صدای مرکز اردبیل)

 

۵- اصفهان: پخش زنده رادیو اصفهان (شبکه استانی صدای مرکز اصفهان)

 

۶- البرز: پخش زنده رادیو البرز (کرج) (فعلاً بدون لینک)

 

۷- ایلام: پخش زنده رادیو ایلام (شبکه استانی صدای مرکز ایلام)

 

۸- بوشهر: پخش زنده رادیو بوشهر (شبکه استانی صدای مرکز بوشهر)

 

۹- چهار محال و بختیاری: پخش زنده رادیو شهرکرد (شبکه استانی صدای مرکز چهار محال و بختیاری)

 

۱۰- خراسان جنوبی: پخش زنده رادیو بیرجند (شبکه استانی صدای مرکز خراسان جنوبی)

 

۱۱- خراسان رضوی: پخش زنده رادیو مشهد (شبکه استانی صدای مرکز خراسان رضوی)

 

۱۲- خراسان شمالی: پخش زنده رادیو بجنورد (شبکه استانی صدای مرکز خراسان شمالی)

 

۱۳- خوزستان: پخش زنده رادیو اهواز (شبکه استانی صدای مرکز خوزستان)

 

۱۴- دزفول: پخش زنده رادیو دزفول (رادیوی شهری دزفول)

 

۱۵- زنجان: پخش زنده رادیو زنجان (شبکه استانی صدای مرکز زنجان)

 

۱۶- سمنان: پخش زنده رادیو سمنان (شبکه استانی صدای مرکز سمنان)

 

۱۷- سیستان و بلوچستان: پخش زنده رادیو زاهدان (شبکه استانی صدای مرکز سیستان و بلوچستان)

 

۱۸- فارس: پخش زنده رادیو شیراز (شبکه استانی صدای مرکز فارس)

 

۱۹- قزوین: پخش زنده رادیو قزوین (شبکه استانی صدای مرکز قزوین)

 

۲۰- قم: پخش زنده رادیو قم (شبکه استانی صدای مرکز قم)

 

۲۱- کردستان: پخش زنده رادیو سنندج (شبکه استانی صدای مرکز کردستان) (رادیوی تصویری)

 

۲۲- کرمان: پخش زنده رادیو کرمان (شبکه استانی صدای مرکز کرمان)

 

۲۳- کرمانشاه: پخش زنده رادیو کرمانشاه (شبکه استانی صدای مرکز کرمانشاه)

 

۲۴- کهگیلویه و بویر احمد: پخش زنده رادیو یاسوج (شبکه استانی صدای مرکز کهگیلویه و بویر احمد، رادیو دنا)

 

۲۵- کیش: پخش زنده رادیو کیش (صدای مرکز کیش)

 

۲۶- گلستان: پخش زنده رادیو گرگان (شبکه استانی صدای مرکز گلستان)

 

۲۷- گیلان: پخش زنده رادیو رشت (شبکه استانی صدای مرکز گیلان)

 

۲۸- لرستان: پخش زنده رادیو خرم آباد (شبکه استانی صدای مرکز لرستان)

 

۲۹- مازندران: پخش زنده رادیو ساری (شبکه استانی صدای مرکز مازندران، رادیو تبرستان)

 

۳۰- مرکزی: پخش زنده رادیو اراک (شبکه استانی صدای مرکز استان مرکزی، رادیو آفتاب)

 

۳۱- مهاباد: پخش زنده رادیو مهاباد (رادیوی محلی صدای مرکز مهاباد)

 

۳۲- هرمزگان: پخش زنده رادیو بندرعباس (شبکه استانی صدای مرکز هرمزگان، رادیو خلیج فارس)

 

۳۳- همدان: پخش زنده رادیو همدان (شبکه استانی صدای مرکز همدان)

 

۳۴- یزد: پخش زنده رادیو یزد (شبکه استانی صدای مرکز یزد)

 

>>> فرکانسهای شبکه های رادیویی در تهران <<<

 

>>> لینکهای به روز پخش آنلاین اینترنتی شبکه های سراسری و استانی سیما <<<

 


 



تاریخ: چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

همه‌ی جریان‌های تمدن ساز در تاریخ برای ظهور و بقای خویش از یک نظام فکری و اجرایی قدرتمند بهره‌مند بوده‌اند. نظام فرهنگی همه‌ی آن‌ها مایه‌ی قوام، عزت و صلابت آن تمدن بوده است. گر چه نظام اجرایی ویترین یک تمدن به شمار می‌رود اما واقعیت آن است که اساساً ماندگاری تمدن به روح آن است که ریشه دربنیان‌های فکری آن دارد.

در این راستا جمهوری اسلامی هم دفعتا متولد نشده است. اساس آن از ظهور اولین پیامبر خدا حضرت آدم گذارده شده و با ظهور اسلام و غدیر به انقلاب مشروطه رسیده و با گذر از آن به انقلاب اسلامی پیوسته است. هر آن‌چه در این بسترهای تاریخی متجلی گردید به نحو اکمل آن در منشور انقلاب اسلامی منعکس شده است. استکبارستیزی، عدالتخواهی، استقلال طلبی و آزادگی منش همه‌ی پیامبران و ائمه علیهم السلام بوده است و امروز جمهوری اسلامی مدعی این تفکر ناب است.
همه‌ی این خوبی‌ها طواغیت زمان را آرام نمی‌گذارد. ذات طاغوت ایجاد وابستگی است آن هم وابستگی کاذب. طاغوت برای آن‌که هویت پیدا کند نیاز به نوچه وبنده دارد و از آن جهت که به شدت ابزارگراست برای اهل دنیا ایجاد تعلق می‌کند هم برای دارندگان وهم برای وابستگان. دارندگان، ابزار خویش را نوعی قدرت می‌دانند و آن‌ها که محرومند اگر ذیل فرهنگ توحیدی نباشند مرعوب ابزارها می‌گردند و این حکایت همه‌ی طواغیت زمان و نوکرانشان از ابتدای خلقت تا به امروز بوده است وفقط صورت آن متحول شده است.
تنها یک جریان می‌تواند در مقابل  ابزارهای نرم و سخت استکبار قد علم کند جریانی حماسه ساز با روحیه‌ی جهادی که از پیروزی خویش در مقابل استکبار یقین حاصل کند. این اطمینان فقط از آن حزب الله است که به حقانیت نصرت الهی و حضور آن در همه‌ی تاریخ ایمان دارد. گاه  این جریان توحیدی در تاریخ مدینه ساز بوده است و در مقابل دشمن نه تنها ایستادگی کرده بلکه به دلیل ساختار اجرایی قوی، اجازه‌ی توطئه چینی به دشمن نداده است وگاه به دلایل مختلف از حاکمیت طواغیت و استبداد گرفته تا اختلافات داخلی و... نتوانسته ابزار و نظام مدیریتی و اداری خویش را بسازد و صرفا در تهدیدات تشدید شده راه مقاومت در پیش گرفته است.
این مسأله در مورد جمهوری اسلامی نیز صادق است. آن‌گاه که انقلاب اسلامی به وقوع پیوست فقط نظام ولایت فقیه مستقر شد و آن‌همه آرمان‌های عظیم تاریخی صورتی برای ظهور در آن زمان نداشت. ازآن‌جا که دنیای مدرن از این نقطه ضعف‌ها آگاهی داشت به طور دائم فشار می‌ آورد تا نه تنها مانع ایجاد تمدن اسلامی شود بلکه همین ساختار سیاسی ایجاد شده را بشکند و این داستان تا امروز که سی و چهار سال از انقلاب می‌گذرد ادامه دارد.
علی رغم آن‌که غرب خوب می‌داند که جمهوری اسلامی بخاطر حضور دولت سازندگی و اصلاحات  سال ها از ساختارهای علمی فرهنگی، اقتصادی و... انقلاب فاصله گرفته و همچنین امید دارد اختلاف های روشی جریان اصول‌گرا این بنای عظیم را با فروپاشی مواجه کند اما قادر به درک این حقیقت بزرگ نبوده است که انقلاب اسلامی با تهدید و تحریم هرگز و هرگز از بین نمی‌رود. این انقلاب عزیز و قدرتمند می‌ماند چرا که ملت به امید تحقق وعده‌ی الهی با همه‌ی تحریم‌ها و علی‌رغم فشارهای سیاسی، به برکت رهبری عزیز انقلاب اسلامی ایستاده است. آن‌چه این انقلاب عزیز و شکست ناپذیر را در مقابل تهدیدها بیمه خواهد کرد فرهنگ مقاومت همراه با تمدن سازی برای بی‌اثر ساختن ابزارهای برنده اما بی‌خاصیت مستکبران عالم است.
برنامه‌سازان و مجریان انقلاب باید بدانند اگر تحریم‌های شدید علیه ملت ایران تصویب می‌شود، اگر برای مخدوش ساختن انتخابات از هیچ‌کاری دریغ نمی‌شود همه به خاطر آن است که  دشمن به دل‌های ناپایدار بر انقلاب ، به حرص و طمعمان برای بیشتر داشتن، به اسراف و تجمل‌پرستی، به بلندگوهای ضدانقلاب و به ظاهر انقلابی داخلی، به سیماهای فرهنگی غیر الهی، به روحیه‌ی انتقام و سخت‌گیری یاران انقلاب بر یکدیگر، به ظاهربینی‌ها و حاشیه پردازیمان، به راحت طلبی ونداشتن روحیه‌ی خطرپذیری در موقعیت‌های سخت و بالاخره به آن‌ها که اسلام آوردند اما ایمان نیاوردند هنوز امید دارد.
آن‌ها از نقاط ضعف ما مطلعند اما به فرموده‌ی رهبری عزیز ما برای مشکلاتمان راه حل داریم اما آن‌ها راه گریزی برای عبور از بحران‌هایشان ندارند. اگر ما به خاطر سست عنصری بعضی یاران انقلاب، قدرت جسارت و گذر از دنیای مدرن را نداشته‌ایم، اما راهمان بن‌بست نیست. آن‌ها که بنای تمدنی را گذاشتند که نه با نظام هستی سازگار بود و نه با انسان در مقابل این همه بحران ‌چه خواهند کرد!
ملت ایران با آن همه تحریم وکاستی های داخلی همیشه در صحنه بوده است. در سالگردهای انقلاب اسلامی هرسال باشکوه‌تر از سال پیش آمده است. در 23 تیر و 9دی آمده است و با حماسه‌هایش چشم جهانیان را خیره ساخته است و این ها همه نشانه‌ی آن است که خدای مقلب القلوب همواره دل های ملت را به سوی جریان حق رهنمون کرده است.امسال که سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی است وظیفه‌ی مردم و مسئولان در مقابل دعوت رهبری معظم انقلاب  بسیار سنگین‌تر به نظر می‌رسد.
بزرگ ترین مانع  برسر حماسه سازی سیاسی و اقتصادی در یک نگاه کلی اختلاف و تفرقه و شکسته شدن وحدت جامعه‌ی مسلمین است. هرکس و هر جریانی که در مقابل استکبار ستیزی، عدالتخواهی و آرمانگرایی انقلاب  قد علم کند و اباحی‌گری دنیای مدرن را ستایش کند، حزب‌الله همانند جریان فتنه در مقابل آن می‌ایستد اما اختلافات روشی  نشانه‌ی بلوغ انقلاب است و نزاع سیاسی برسر آن‌ها موجبات تضعیف نظام را در عرصه‌ی بین‌المللی فراهم خواهد کرد. البته هرکس و هر جریانی که با زمان‌نشناسی سخنانی را ایراد کند و مرتکب اعمال شبهه ناک شود که ممکن است در چارچوب انقلاب نگنجد به نظام و شهدا خیانت کرده و از این جهت موجبات شقاق جامعه‌ی مسلمین را مهیا ساخته  است.
لذا کاندیداهای انتخاباتی زمانی می‌توانند مدعی برنامه‌ی جامعی باشندکه آن راه و روش، ظهور صراط مستقیمانقلاب عزیز باشد که اگرچه با جسارت و شجاعت در یک برنامه‌ی طولانی‌مدت افق تمدن اسلامی را در نظر دارد لکن در عین حال از طرق مختلف برای اقناع  نخبگان و عوام مردم که به نظام اقتصادی، فرهنگی و هنری  مدرن خو گرفته‌اند می‌کوشد.
در نظر نگرفتن این ملاحظات خطر زیادی در پی داردکه از مهمترین آن‌ها اتهام‌زنی گروه‌های انقلابی به یکدیگر، ناامیدی ملت از راه عزیز انقلاب اسلامی و بدتر از همه شادی دشمنان اسلام است. وقتی باب تهمت باز شد و رسانه‌های انقلابی داخلی به اسم انقلابی‌گری در کنار تریبون‌های ضد انقلاب داخلی هر دو به شبهه‌هایی دامن زدند که سابقا بر سر آن نزاع می‌کردند دیگر نباید انتظار داشت در فضای آلوده و سیاه شیطانی داخل و تبلیغات ضد انقلاب در خارج کاندیدای اصلح  با شاخصه‌های تمدن سازی برای انقلاب شناسانده شود.
مسلم است که انقلاب ما چون به عزت غدیر است، چون به وسعت حسین علیه السلام است وچون بوی مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را می‌دهد عزیز است و انشاا... این صراط مستقیم با گذر از پیچ تاریخی با وحدت جریان‌های انقلابی با تحمل یکدیگر با عنایت به درک فرایند طولانی تمدن اسلامی عزیزتر خواهد گردید و حماسه سازی سیاسی و اقتصادی آن‌گونه که رهبر معظم انقلاب امید آن دارند رقم خواهد خورد.


برچسب‌ها: سال 92دید



تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 


 
ممكن است ديگران و يا حتي همه با شما هم مسير نشوند؛ ولي هيچكس نبايد به جاي شما تصميم بگيرد؛ بياييد در سال جديد راههاي جديدي بر سر آغاز خود بگزينيد تا به نتايج متفاوتي برسد: 

- زود آشتي باشيد. 

- از تشريفات و تجملات دوري كنيد. 

- از نگراني هاي متداول و بيهوده حذر كنيد. 

- اميدوار باشيد و حرفهاي اميدواركننده بزنيد. 

- يكي تغيير جزئي در اسباب و اثاثيه خانه ايجاد كنيد. 

- بحث هاي تكراري كه دردي دوا نمي ‌كند، كنار بگذاريد. 

- براي ورزش كردن بشتابيد و در باشگاه مورد علاقه اتان ثبت نام كنيد. 

- براي گياهان اررش قائل شويد و هميشه از سبزترينش در خانه نگهداري كنيد. 

- خوشرو باشيد و هميشه بخنديد و به فكر لحظه ها باشيد كه ديگر باز نمي‌گردند. 

- براي استحكام زندگي تان تلاش خودستان را مضاعف كنيد. 

- عذرخواهي نادم را سريع بپذيريد. 

- هميشه در اول و آخر و تمام ساعات خدا را ياد نبريد. 

- خودتان تصميم بگيريد كه سال در پيش رو چگونه برایتان رقم بخورد.

 

 




تاریخ: سه شنبه 13 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

  برای رفع بدخطی دانش‌آموزان، از سوی معلمان و پژوهش گران راه كارهای فراوانی معرفی شده است كه به ذكر برخی از آنها می‌پردازیم:

* در  مقطع ابتدایی مخصوصاً در كلاس اول و دوم ابتدایی از مجرب‌ترین و علاقه‌مند‌ترین معلمان استفاده شود.

* معلمان با اصول صحیح نوشتن آشنا و دارای خط خوش بوده و دانش آموزان را از همان ابتدای ورود به مدرسه و گرفتن قلم، ضمن آموزش صحیح گرفتن قلم، تشویق به زیبا نویسی نمایند.   

* برای معلمان در زمینه خط نستعلیق دوره‌های كارآموزی آموزش ضمن خدمت گذاشته شود تا پس از دیدن دوره‌های لازم، در كلاس حضور یابند.

* تقویت انگیزه آموزش خط زیبا به دانش‌آموزان در معلمان بعمل آید.

* معلمان در مورد خط بد بچه ها، بچه ها را توبیخ نكنند، بلکه علت بدخطی را تشخیص و نسبت به رفع آن بطور اصولی اقدام نمایند.

* با رسیدگی انفرادی به نوشته‌های كودكان ضعیف، دلیل بدخطی بررسی و برای برطرف كردن آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

* معلمان با بکار گیری شیوه های مناسب، مانند تشویق و تاکید بروی خطبچه ها، علاقه و انگیزه برای صحیح نوشتن و زیبانویسی را در كودكان تقویت كنند.

* به تفاوت‌های فردی و نقاط قوت و ضعف دانش‌آموزان توجه شود.

* مقدار تكالیف با توانایی كودكان تناسب داشته باشد تا بچه برای فرار از تکلیف واز روی بی میلی بصورت تند نویسی یا بی توجهی به نحوه نوشتن به تدریج بد خط نشود.

* تكالیف هدفدار باشد و باعث تقویت قوای ذهنی كودك شود.

* تكالیف به گونه‌ای باشد تا تمرین و تكرار آنها باعث تثبیت یادگیری شود و از کودک خواسته شود که بادقت و رعایت اصول نوشتاری تکالیف را انجام دهد.

* تكالیف به صورت مستمــــر مورد رسیدگــی معلم قرار گرفته و دانش آموز مورد تشویق و یا تذكر قرار گیرد.

* اهمیت انجام دادن تكالیف نوشتنی برای كودك مشخص باشد.

*  تكالیف دانش‌آموزان را خط نزنید، زیرا با این کار انگیزه زیبا نوشتن را در آنها از بین می‌برید.  

* از الفاظ مناسب و زیبا مانند بسیار خوب، عالی، آفرین فرزندم و ... در تأیید نوشته‌های كودكان استفاده نمائید.

* در نوع تكالیف داده شده تنوع وجود داشته باشید تا رغبت انجام دادن آن در دانش‌آموز ایجاد شود.

* بعضی از اشتباهات دانش‌آموزان را چشم‌پوشی کنید و او را مورد راهنمایی قرار دهید تا سر خورده نشود.

* اهمیت نوشتن به صورت خط نستعلیق برای دانش‌آموزان روشن گردد تا با انگیزه بیشتر نسبت به فرا گیری و استفاده از آن اقدام نماید.

* توجه دانش‌آموزان را به خط زمینه دفتر و تخته كلاس جلب نمائید.

* دانش‌آموزان به جهت‌های حركت در نوشتن مانند بالا به پایین، راست به چپ و زیر خط دقت نمایند.

* كودك مداد را به طور صحیح در دست بگیرد و برای نوشتن، از ابزار مناسب استفاده كند.

* به دانش آموزان آموزش دهید که با رعایت نظم و پاكیزگی، صفحه ی دفتر خود را كثیف نكنند.

* دانش آموزان باید زیاد درشت و یا زیاد ریز ننویسند و به یك اندازه نوشتن عادت كنند.

* در آغاز نوشتن از دفاتر خط‌دار استفاده كند تا بتواند در مراحل بعدی بدون استفاده از خط زمینه مطلب خود را در خطی مستقیم و درست بنویسد.

* دانش‌آموزان را عادت دهید واژگان را یك‌سره و یك باره بنویسند و سپس نقطه‌های حروف هر كلمه را بگذارند.

* بهتر است تا زمانی كه شاگردان به درست نوشتن عادت نکرده اند، تكالیفشان را در كلاس و زیر نظر مستقیم شما معلم  محترم انجام دهند.

* نوشتن كلمات و رونویسی مختص به كتاب نباشد بلکه دانش‌آموزان نوشتن واژگان دیگر را نیز تمرین كنند تا درست نوشتن كلمات دیگر را نیز یاد بگیرند.

* از وضع خانوادگی، مالی، فرهنگی، توانایی‌ها، حالات روحی و روانی، عاطفی و بهداشتی دانش‌آموزان خود اطلاعات كافی داشته باشید، زیرا گاهی انگیزه‌های بدخطی ناشی از ناراحتی‌های روحی، عاطفی و فرهنگی آنان است.

*‌ یك رسم‌الخط یك دست و یكسان به خط ریز نستعلیق یا شبیه آن برای سال اول دبستان در نظر گرفته شود و در سال های بعد نیز تداوم یابد.

* كتب درسی با رسم‌الخط تلطیف شده و با خط نستعلیق چاپ شود.

* می بایست به ساعت خوشنویسی در مدارس اهمیت بیشتری داده شود.

* تأ‌كید بر استفاده از خط نستعلیق به صورت مداوم و مستمر  صورت پذیرد.

* همانطوری که می دانید بیش از ۷۰٪ یادگیری از طریق حس بینایی صورت می پذیرد لذا نگاه كردن به خط نستعلیق (مشق نظری) تأثیر زیادی در خوش‌نویسی دارد. بنابر این بهتر است از پایه اول دانش‌آموز با این خط آشنا شود.

* از رسم‌الخط‌ های تحریری برای تقویت مهارت دانش‌آموزان در نوشتن استفاده شود(مانند تمرین‌هایی برای پر رنگ‌كردن كلمات تحریری، كپی كردن از روی آنها جهت تمرین، شبیه‌سازی به طور مستقیم از طریق نگاه كردن (مشق نظری و عمل سایه‌زدن).

http://hamidafshari.blogfa.com/post-78.aspx

                        



تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 دانلود کتاب نکته های جالب ، مفید و مختصردر زندگی



 
 



تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

ابلاغ بخشنامه صدور احکام جدید فرهنگیان در سال ۹۲


در اقدامی بی سابقه در اوایل سال جدید بخشنامه صدور احکام جدید فرهنگیان در سال ۹۲ به کلیه ادارات آموزش و پرورش ابلاغ گردید . این در حالی است که نسبت به چند سال قبل سرعت در صدور احکام جدید و افزایش حقوق واقعا قابل ملاحظه است و البته دلیل این کار هم بر کسی پوشیده نیست . در ادامه توضیحات بیشتری از این خبر که از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منتشر گردیده است.

 

 

از سوی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ، بخشنامه صدور احکام جدید فرهنگیان در سال ۹۲ به سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وحید کیارشی  ، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی  بنا به دستور وزیر آموزش و پرورش و طی بخشنامه شماره ۰۱/۷۱۰ مورخ ۱۳۹۲/۱/۵ ، صدور احکام جدید فرهنگیان و پرداخت مطالبات گذشته فرهنگیان  را به ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور ابلاغ کرد .


براساس این گزارش:

 

تعیین ضریب حقوق سال ۹۲ مشمولین قانون خدمات کشوری ، ۹۶۶ ریال می باشد


(ضریب حقوق سال ۹۱ مشمولین قانون خدمات کشوری ، ۸۰۵ ریال بود)



لازم به توضیح است ، ادارات آموزش و پرورش موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا مطالبات استحقاقی حکمی افراد نظیر ؛ ارتقاء رتبه ، طبقه شغلی و ... را قبل از اجرای افزایش ضریب حقوق آنان صادر کنند.


 

دانلود فایل ابلاغ بخشنامه صدور احکام جدید فرهنگیان در سال ۹۲

 






تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 
به نظر می رسد اکثر افراد وقتی صحبت از خطر بیماری کلیوی می شود، آن را انکار می کنند، اما خوشبختانه چند اقدام پیشگیرنده برای جلوگیری از بروز آن وجود دارد


به نظر می رسد اکثر افراد وقتی صحبت از خطر بیماری کلیوی می شود، آن را انکار می کنند، اما خوشبختانه چند اقدام پیشگیرنده برای جلوگیری از بروز آن وجود دارد. با راهبردهای زیر شما میتوانید سلامت کلیه هایتان را بهتر کنترل کنید:
1) یک برنامه کاهش وزن تنظیم کنید: به خاطر داشته باشید که اضافه وزن بسیار زیاد باعث پایین آوردن عملکردکلیه ها می شود. شاخص توده بدنتان (B.M.I) را اندازه بگیرید ئ آن را با وزن سالمتان مقایسه کنیدمراقب رژیم غذایی تام باشید و منظم ورزش کید.باید کاری کنید که ورزش جزئی از برنامه زندگی تان درآید.منظور از ورزش فقط پیاده روی، دویدن با تمرین با وزنه نیست،حتی باغبانی، خانه داری، بالا و پایین رفتن از پله ها یا بازی کردن با بچه ها هم نوعی فعالیت فیزیکی به حساب می آید. 

2) مراقب کلسترول تان باشید:کلسترول بالا همیشه با بیماری قلبی، سکته و بیماری های کلیوی همراه است به همین دلیل است که کنترل سطح کلسترول خون تان برای سلامت شما ضروری است. سعی کنید یک رژیم غذایی سالم،ورزش منظم و مصرف داروهایی که پزشک برایتان تجویز می کند را رعایت کنید.

3)سیگار را ترک کنید: سیگار کشیدن یا استفاده از سایر دخانیات یکیاز عوامل مهم در بیماری های کلیوی مزمن است. پس همین امروز سیگارتان را ترک کنید تا خطر ابتلا به نارسایی های کلیوی را درخون تان پایین بیاورید.علاوه بر این سیگار ضربان قلب و فشار خون تان را هم بالا می برد. درست است که ترک سیگار کار سختی است اما اگر می خواهید از سلامتی تان مراقبت کنید، هیچ انتخاب دیگری ندارید.

4) آب بدنتان را تامین کنید: خیلی افراد دچار کم آبی مزمن هستند.نوشیدن مقدار کافی آب اهمیت بسیار زیادی دارد مخصوصا در گرمای تابستان.کسانی که دچار «سنگ کلیه» هستند یا در گذشته «سنگ کلیه» داشته اند، باید برای تامین آب بدنشان برنامه درستی داشته باشند.البته باید مراقب باشید بیش از اندازه هم آب مصرف نکنید. در صورت نیاز با پزشم خود مشورت کنید.

5)یک رژیم غذایی متوازن داشته باشید: یک رژیم غذایی«پر کربوهیدرات» کنترل دیابت را سخت تر می کند. مواد غذایی«پر کربوهیدرات» عبارتداز:نان، پاستا،حبوبات، سیب زمینی و برنج. مصرف زیاد نمک هم با فشار خون ارتباط مستقیم دارد.بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های کلیوی به مصرف زیاد نمک حساس هستند، بدنشان ورم کرده و فشار خون شان هم بالا می رود. علاوه بر این، همیشه به خاطر داشته باشیدکه رژیم های غذایی پر چربی نیز می تواند موجب تصلب شرین شود که یکی از بزرگترین عوامل بیماری های کلیوی است.

6) از مصرف برخی داروهای خاص ومواد مضر خودداری کنید: مصرف مواد ممنوعه عملکرد کلیه ها را ضعیف می کند، پس مراقب باشید
حتی برخی داروهای متداول موجود در داروخانه مثل داروهای ضد التهاب غیر استیروئیدی(مثل ایبوپروفن یا ناپروکسن سدیم) می تواند موجب ناراحتی های کلیوی جدی شود. گاهی اوقات برخی داروها (مثل آنتی بیوتیک ها) برای افرادی که ناراحتی کلیوی دارند باید با دوز متفاوتی تجویز شود. حتی برخی گیاهان و مکمل ها می تواند به کلیه ها ضرر برساند.

7) برای کنترل دیابت خود اقدام کنید: دیابت یکی از متداول ترین عوامل بیماری کلیه ای مرحله آخر(E.S.R.D) می باشد که از مرحله 1 شروع شده و تا مرحله 5 پیش میرود. اینجاست که عملکرد کلیه ها تا جایی پیش می رود که نیاز به درمان جایگزین کردن کلیه می شود. این درمان شامل «دیالیز» یا «پیوند» میشود. اگر به دقت قندخون تان را تحت کنترل داشته باشید بهتر می توانید از بروز بیماری شریان های کوچک خون که بیماری «شریانی میکرو» نامیده می شود جلوگیری کنید. این اختلال معمولا همراه با کمبود پروتئین در ادرار همراه است و در آخر منجر به آسیب کلیوی دیابتی می شود.

8) فشار خون تان را کنترل کنید: فشارخون دومین عامل متداول بیماری های کلیوی است .خیلی اوقات فشار خون بالا موجب حمله قلبی،نارسایی قلبی، سکته یابیماری های کلیوی هم می شود. برای جلوگیری از ضعیف شدن عملکرد کلیه ها و مراقبت از مغز وقلب تان باید به طور مداوم فشار خونتان را تحت کنترل داشته باشید.

9)چکاپ های منظم را فراموش نکنید: اهمیت ویزیت منظم پزشک تان کاملا آشکار است و نیاز به توضیح ندارد.برای کنترل وضعیت سلامتی خود باید مرتب نزد پزشک بروید وآزمایش های مربوطه را انجام دهید.

10) پیگیری مستمر دستورات متخصصان: تحقیقات نشان می دهدکه افراد مبتلا به بیماری های کلیوی در صورت دنبال کردن دستورات پزشک متخصص خود وضعیت بهتری پیدا می کنند. علاوه بر این، مراحل پایانی نارسایی کلیه معمولا مشکلات دیگری مثل، کم خونی، متابولیسم مواد معدنی استخوان و آماده سازی برای درمان جایگزین کلیه را همراه دارد. به همین دلیل اینکه ویزیت پزشک متخصص تان باعث می شود از یکی از مهمترین اندام های بدنتاه که «کلیه» است، مراقبت کنید.

حرف نهایی
بیماری کلیوی رو به رشد است .خوشبختانه این بیماری ها قابل پیشگیری هستند.مطمئنا تشخیص زود هنگام می تواند عملکرد کلیه هایتان را طولانی تر کند.حفظ یک سبک زندگی سالم کار خیلی سختی نیست .به همین دلیل است که باید این توصیه ها را جدی بگیرید تا بتوانید از یک زندگی سالم لذت ببرید.
 




تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 جملاتي از الهي نامه خواجه عبدالله انصاري

الهی! اگر چه طاعت بسی ندارم، در دو جهان جز تو کسی ندارم.

الهی! طاعت مجوی که تاب آن نداریم و از هیبت مگوی که تاب آن نیاریم.

الهی! دانایی ده که از راه نیفتیم و بینایی ده که در چاه نیفتیم.

الهی! دستم گیر که دست آویز ندارم و عذرم بپذیر که پای گریز ندارم.

الهی! تو بساز که دیگران ندانند و تو نواز که دیگران نتوانند.

الهی! نگاه دار تا پشیمان نشویم و براه آر که سر گردان نشویم.

الهی! آفریدی رایگان و روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان که تو خدایی، نه بازارگان.

الهی! نه کلید دارم که در بگشایم و نه کرم دارم که ببخشایم، ای یگانه ای که در آفرینش مقدسی، چه شود اگر در دم باز پسین مفلسی را به فریاد رسی 
 



تاریخ: دو شنبه 12 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

قصیده ای بسیار زیبا از استاد سخن "سعدی شیرازی" در وصف بهار که واقعا نشون می ده لیاقت لقب استادی سخن رو داره. طولانیه ولی از بس زیبا بود دلم نیومد چیزی ازش حذف کنم. بهترین توصیف از بهار:

 

بامدادی که تفاوت نکند لیل و نهار            خوش بود دامن صحرا و تماشای بهار

صوفی از صومعه گو خیمه بزن بر گلزار          که نه وقتست که در خانه بخفتی بیکار

بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق          نه کم از بلبل مستی تو، بنال ای هشیار

آفرینش همه تنبیه خداوند دلست          دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار

این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود          هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار

کوه و دریا و درختان همه در تسبیح‌اند          نه همه مستمعی فهم کنند این اسرار

خبرت هست که مرغان سحر می‌گویند          آخر ای خفته سر از خواب جهالت بردار

هر که امروز نبیند اثر قدرت او          غالب آنست که فرداش نبیند دیدار

تا کی آخر چو بنفشه سر غفلت در پیش          حیف باشد که تو در خوابی و نرگس بیدار

کی تواند که دهد میوه‌ی الوان از چوب؟          یا که داند که برآرد گل صد برگ از خار

وقت آنست که داماد گل از حجله‌ی غیب          به در آید که درختان همه کردند نثار

آدمی‌زاده اگر در طرب آید نه عجب          سرو در باغ به رقص آمده و بید و چنار

باش تا غنچه‌ی سیراب دهن باز کند          بامدادان چو سر نافه‌ی آهوی تتار

مژدگانی که گل از غنچه برون می‌آید          صد هزار اقچه ریزند درختان بهار

باد گیسوی درختان چمن شانه کند          بوی نسرین و قرنفل بدمد در اقطار

ژاله بر لاله فرود آمده نزدیک سحر          راست چون عارض گلبوی عرق کرده‌ی یار

باد بوی سمن آورد و گل و نرگس و بید          در دکان به چه رونق بگشاید عطار؟

خیری و خطمی و نیلوفر و بستان افروز          نقشهایی که درو خیره بماند ابصار

ارغوان ریخته بر دکه خضراء چمن          همچنانست که بر تخته‌ی دیبا دینار

این هنوز اول آزار جهان‌افروزست          باش تا خیمه زند دولت نیسان و ایار

شاخها دختر دوشیزه‌ی باغ‌اند هنوز          باش تا حامله گردند به الوان ثمار

عقل حیران شود از خوشه‌ی زرین عنب          فهم عاجز شود از حقه‌ی یاقوت انار

بندهای رطب از نخل فرو آویزند          نخلبندان قضا و قدر شیرین کار

تا نه تاریک بود سایه‌ی انبوه درخت          زیر هر برگ چراغی بنهند از گلنار

سیب را هر طرفی داده طبیعت رنگی          هم بر آن گونه که گلگونه کند روی نگار

شکل امرود تو گویی که ز شیرینی و لطف          کوزه‌ای چند نباتست معلق بر بار

هیچ در به نتوان گفت چو گفتی که به است          به از این فضل و کمالش نتوان کرد اظهار

حشو انجیر چو حلواگر استاد که او          حب خشخاش کند در عسل شهد به کار

آب در پای ترنج و به و بادام روان          همچو در زیر درختان بهشتی انهار

گو نظر باز کن و خلقت نارنج ببین          ای که باور نکنی فی‌الشجرالاخضر نار

پاک و بی‌عیب خدایی که به تقدیر عزیز          ماه و خورشید مسخر کند و لیل و نهار

پادشاهی نه به دستور کند یا گنجور          نقشبندی نه به شنگرف کند یا زنگار

چشمه از سنگ برون آید و باران از میغ          انگبین از مگس نحل و در از دریا بار

نیک بسیار بگفتیم درین باب سخن          و اندکی بیش نگفتیم هنوز از بسیار

تا قیامت سخن اندر کرم و رحمت او          همه گویند و یکی گفته نیاید ز هزار

آن که باشد که نبندد کمر طاعت او          جای آنست که کافر بگشاید زنار

نعمتت بار خدایا ز عدد بیرونست          شکر انعام تو هرگز نکند شکرگزار

این همه پرده که بر کرده‌ی ما می‌پوشی          گر به تقصیر بگیری نگذاری دیار

ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟          تاب قهر تو نیاریم خدایا زنهار

فعلهایی که ز ما دیدی و نپسندیدی          به خداوندی خود پرده بپوش ای ستار

سعدیا راست روان گوی سعادت بردند          راستی کن که به منزل نرود کج رفتار

حبذا عمر گرانمایه که در لغو برفت          یارب از هر چه خطا رفت هزار استغفار

درد پنهان به تو گویم که خداوند منی          یا نگویم که تو خود مطلعی بر اسرار


 




تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 مار يا افعي ، در اساطير و افسانه هاي مردمان مغرب زمين چهره اي منفي دارد؛ اما در سال مار متولد شده اند ؛ اگر مرد باشند، جذاب ، احساساتي و شوخ طبع و اگر زن باشند، زيبا هستند و اين زيبايي عامل كاميابي آنهاست.

ژاپني ها براي ابراز شگفتي و ستايش خود از زنان ، معمولا مي گويند: «عزيز من، تو يك مار واقعي هستي،»؛ حال آن كه در كشورهاي غربي نمي توان براي تعريف و تمجيد از كسي از چنين عبارتي استفاده كرد.

مار در لباس پوشيدن بسيار خوش سليقه است و خود نمايي مي كند. مردان متولد اين سال بسيار خوش لباس و خانم مارها هم بي اندازه خود آرا هستند.

مار هرگز عمر عزيزش را به بطالت نمي گذراند و از بد گويي و ياوه گويي گريزان است . او بسيار مي انديشد و روشن فكر، فرزانه و خردمند است ؛ هر چند نياز چنداني به استفاده از عقل و خرد خود ندارد ؛ زيرا روان و نا خود آگاه بسيار روشني دارد كه در صورت پرورش به روشن بيني و شهود مي انجامد. به اين ترتيب، او به فطرت و غريزه خود، بيش از استدلالات، نظرات و تجربيات ديگران اهميت مي دهد و به نظر مي رسد براي شناخت جهان از حس ششم خود استفاده مي كند. 

وي با همت و پشتكار كارها را تا پايان دنبال مي كند، از ترديد و بي ثباتي بيزار است و سريع و قاطع تصميم مي گيرد . برايي رسيدن به هدفش، از هيچ كوششي فرو گذار نمي كند و به نظر مي رسد كه هيچ چيز نمي تواند او را از هدفش بازدارد.

مار در امور مالي و اقتصادي كمي حسابگر است ولي حس انسان دوستي اش ، سر انجام او را به همياري با ديگران وا مي دارد؛ هر چند كمك هاي او بيشتر معنوي است تا مادي! به هر حال، براي مار جان دادن راحت تر از پول دادن است! شگفت آن كه او هميشه دم از بخشندگي مي زند؛ تا آن جا كه ديگر اعتبار خود را از دست مي دهد و حنايش رنگ مي بازد. 

نقطه ضعف شخصيت مار ، انحصار طلبي در كمك به دوستان است . اگر بخواهد به كسي مهرباني كند، حضور هيچ كس ديگر را بر نمي تابد؛ به طوري كه شخص نيازمند از تمناي خود پشيمان مي شود؛ زيرا طبيعت مار چنان اقتضا مي كند كه حلقه وار به دور فرد دل خواسته اش بپيچد و باعث خفگي او شود !پيش از آن كه پيشنهاد ياري مار را بپذيريد، خوب بينديشيد؛ در غير اين صورت پشيمان خواهيد شد.

مار در معاش بسيار خوش اقبال است و هرگز در مورد پول نگراني نخواهد داشت. به قول معروف پول از سر و كولش مي ريزد. او خود نيز به اين دولتمندي اشراف دارد و خيالش از اين بابت تخت است. اما اگر پولدار شود، ناخن خشكي مي كند و هرگز به كسي پول نمي دهد. 

مارها وقتي پير مي شوند، خساست آنها به اوج مي رسد.

مار هميشه دنبال مشاغل بي درد سر و آسان مي گردد و مي توان گفت تا اندازه اي تنبل است.

مار نسبت به شريك مسايل عشقي خود ـــ حتي اگر عاشقش نباشد ـــ بسيار حسود است و آنچنان به دورش حلقه مي زند تا سر انجام او را از ميدان به در كند. 

مردان متولد سال مار، چشم چران هستند؛ ولي چنين صفتي را از همسرشان تحمل نمي كنند. آنان خانواده اي پر جمعيت و شلوغ به راه مي اندازند تا اطمينان حاصل كنند همسرانشان آن قدر گرفتارند كه فرصتي براي چشم چراني و هوسبازي نداشته باشند!

ازدواج مار با گاو خوش فرجام و رضايت بخش است . گاو عاشق خانواده است ؛ اما مي خواهد سرپرست خانواده نيز باشد و مار با كمال ميل اين مقام را به اوتفويض مي كند. 

جنگ بين خروس و مار، چه در ازدواج و چه در مشاركت با دوستي هر كدام نتيجه خاص خود را دارد و مي تواند باعث پوشيده شدن نقاط ضعف يا جدال و كشمكش دائمي آنها شود. 

بايد به حال خوك بيچاره اي كه در چنگ مار گرفتار مي شود گريه كرد !خوك اجازه مي دهد كه مار او را به دام بيندازد و عنان اختيارش را از كف بربايد. مار نيز از اين خود باختگي خوك بدش نمي آيد؛ در حالي كه به پوچ بودن چنين را بطه اي اذعان دارد. دشمن جان مار ، ببر است و دمار از روزگارش در مي آورد!

دوران كودكي و جواني مار معمولا آرام و بي درد سر مي گذرد اما ممكن است سر پيري به فكر معركه گيري بيفتد ؛ زيرا در اين دوران ، احساسات ، طبيعت پرحرارت ونيز ماجراجويي هايش از خواب بيدار شده و آرامش دوران سالخوردگي اش را بر هم مي زند. 

در اين ميان ، عامل تعيين كننده آن است كه مار در زمستان به دنيا آمده باشد يا در تابستان ؛ در گرما يا در سرما و در روز يا شب؛ زيرا طبيعت او با طوفان، سرما و باران هاي بهاري سازگاري ندارد. ماري كه در نيم روزي تابستاني و در منطقه اي گرمسير متولد شده باشد، از ماري كه در نيمه شب سرد زمستان به دنيا آمده باشد ، شادتر است. آب وهواي زاد روز متولدان سال مار ، تاثير بسزايي در سر نوشت آنان دارد. ماري كه در يك روز طوفاني به دنيا آمده باشد ، زندگي پرماجرايي خواهد داشت.

 

 




تاریخ: شنبه 10 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

3Jokes_154

3Jokes_153

3Jokes_113

3Jokes_109

3Jokes_66

 




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش تکناز ؛ این عمارت به روایتی در سال 1080 قمری( 1669 )میلادی، مقارن با سومین سالگرد سلطنت شاه سلیمان صفوی به پایان رسید .در مورد وجه تسمیه باغ بلبل و عمارت هشت بهشت روایت‌های متعددی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر www.taknaz.ir



ژان شاردن جهانگرد فرانسوی معتقد است که به علت وجود آشیانه بلبل در این باغ آن را باغ بلبل نامیده‌اند.

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر www.taknaz.ir

در گوشه‌های کاخ خلوت گاه‌های کوچکی ساخته شده که حالت ویژه‌ای به معماری این بنا می‌دهد و تابش نور زرین خورشید از دور نورگیرها بر زیبایی و شکوه آن می‌افزاید.

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر www.taknaz.ir

عمارت تاریخی کاخ هشت بهشت نمونه‌ای از کاخ‌های محل سکونت آخرین سلاطین دوره صفوی است.

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر www.taknaz.ir

این عمارت هشت ضلعی است که چهارنما دارد و با همه شباهتها هیچ یک مانند دیگری نیست؛به نظر می‌رسد نمای شمالی نمای اصلی است.حال اینکه وجود استخر در ضلع شرقی تغیین کننده نمای اصلی است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کاخ هشت بهشت اصفهان + تصاویر www.taknaz.ir

عمارت دو متر بالاتر از سطح زمین ساخته شده و دارای دو طبقه با پله‌های طوری طراحی شده است.
اتاق‌های طبقه اول درچهار گوشه عمارت تزئیناتی از گچبری و نقاشی دارند و در طبقه دوم مجموعه‌ای از رواق‌ها و اتاق ها با درو پنجره‌های خاتم کاری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 

 
 
 


خدایا . . .
              زیباترین لحظه ها را نصیب مادرم کن. . .
               چرا که او زیباترین لحظه های زندگیش را
    به خاطر من از دست داده است…






تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 14فروردین

مدارس کشور در 14فروردین تعطیل شدند

مدیر اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش از تعطیلی مدارس در روز 14 فروردین ماه خبر داد.
به گزارش مشرق، علی فرهادی در گفتگو با مهر، با بیان این مطلب گفت: طرح تعطیلی مدارس را در روز 14 فروردین ماه با توجه به اینکه این روز مابین دو تعطیلی چهارشنبه و 5 شنبه بوده است، به وزیر آموزش و پرورش داده شد و وزیر آموزش و پرورش این طرح  را نیز به عنوان خبر خوش برای دانش آموزان تایید کرد.

وی افزود: خانواده ها و فرهنگیان می توانند با آسودگی خیال نوروز را به سفر و یا دید و بازدید نوروزی گذرانده و هیچ گونه اضطرابی برای روز 14 فروردین ماه نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش وزیر آموزش و پرورش نیز خبر از حذف پیک های نوروزی دانش آموزان داده بود تا دانش آموزان و والدین با خیال آسوده نوروز خوشی را در کنار یکدیگر بگذرانند.




تاریخ: پنج شنبه 8 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي

 سال نو



ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 1 فروردين 1392برچسب:,
ارسال توسط حميدرضارضايي
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی