باید توجه داشت که روزهای ماه های شمسی ومیلادی در تمام سال ها یکسان است وتغییر نمی کند. مثلا شروع ژانویه برابر با11 دی واول فروردین مطابق 21مارس است. لذا با استفاده از هر تقویمی می توان مطابقت روز های ماه های شمسی ومیلادی از هر سال را پیدا کرد. الف:تبدیل تاریخ هجری شمسی به میلادی: برای تبدیل سال شمسی به میلادی چنانچه روز مورد نظر بین اول فروردین تا11دی باشد عدد621 واگر روز مورد نظربین 11دی تا آخر اسفند باشد عدد622را به سال شمسی می افزاییم تا سال میلادی به دست آید. مثلا برای این که بدانیم 15خرداد(که همیشه برابر با5 ژوئن است)از سال 1342و22بهمن(11 فوریه ) سال11357 هجری شمسی مطابق چه سال میلادی است این گونه محاسبه می کنیم: میلا دی 1979=622+1357 میلا دی 1963 =1 62+1342 ب: تبدیل تاریخ میلادی به هجری شمسی : چنانچه روز مورد نظر بین اول ژانویه تا 21 مارس باشد عدد622 و اگر روزمطلوب بین22 مارس تا آخر دسامبر باشد عدد621 را از سال میلادی کسر می کنیم. مثال 1: 26 ژانویه (6بهمن )1978 میلادی (روز امضای پیمان کمپ دیوید ) مطابق چه سال هجری شمسی است؟ هجری شمسی 1356=622-1978 مثال 6:2 آگوست (15مرداد) 1945 میلادی(روز بمباران اتمی هیروشیما)مطابق چه سال هجری شمسی است. هجری شمسی 1324=621-1945 روش تبدیل سال قمری به شمسی وبالعکس سال قمری تقریبا 10 روز و21 ساعت از سال شمسی کوتاهتر است در نتیجه بر مبنای محاسبه سال قمری از مبدا تاریخ اسلام یعنی هجرت رسول اکرم (ص) تا کنون در مقایسه با سال شمسی 41 سال بیشتر گذشته است بنا براین برای تبدیل سال قمری به شمسی وبالعکس از اعداد33و34 به روش زیر استفاده می کنیم 1433=42+1391 42=33÷1391 1391=42-1433 42=34÷1433
مثل مداد باش!
پسرک از پدر بزرگش پرسید : پدر بزرگ درباره چه می نویسی ؟
پدربزرگ پاسخ داد :درباره تو پسرم ، اما مهمتر از آنچه می نویسم ، مدادی است که با آن می نویسم . می خواهم وقتی بزرگ شدی ، تو هم مثل این مداد بشوی !
پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :- اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !
پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی ، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری ، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :
صفت اول : می توانی کارهای بزرگ کنی ، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند . اسم این دست خداست ، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد .
صفت دوم : باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی . این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار ، نوکش تیزتر می شود ( و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر ) پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی ، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی .
صفت سوم : مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه ، از پاک کن استفاده کنیم . بدان که تصحیح یک کار خطا ، کار بدی نیست ، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری ، مهم است .
صفت چهارم : چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است . پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.
و سر انجام پنجمین صفت مداد : همیشه اثری از خود به جا می گذارد . بدان هر کار در زندگی ات می کنی ، ردی از تو به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی ، هشیار باشی و بدانی چه می کنی .
برای دانلود اینجا کلیک کنید.
این پاورپوینت که رویکرد تربیتی فارسی را مورد توجه قرار داده است جهت استفاده در کلاس انشا توصیه می شود.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.
برای دانلود اینجا کلیک کنید.
لطفا این فایل (pdf)را از آدرس زیر دریافت کنید
http://uploadtak.com/images/f4318_khasi_dar_mighat.pdf
نكاتی چند در مورد روش های صحیح مطالعه (( دیگرحال و حوصله خواندن این كتاب را ندارم )) یا (( آنقدر از این كتاب خسته شده ام كه قابل گفتن نیست )) و یا (( هرچقدرمی خوانم مثل این كه كمتر یاد می گیریم. )) و یا ((10 بار خواندم و تكرار كردم ولی بازهم یاد نگرفتم)) به راستی مشكل چیست؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار كتاب را خواند؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مروركرد؟ و آیا باید ده ها بار درس را تكرار كرد تا یادگرفت؟ مطمئنا" اگر چنین باشد، مطالعه كاری سخت و طاقت فرسا است. اما واقعیت چیزی دیگر است. واقعیت آن است كه این گروه از فراگیران، روش صحیح مطالعه را نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزند. یادگیری و مطالعه، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یكدیگر دارند، تا جایی كه می توان این دو را لازم و ملزوم یكدیگر دانست. برای این كه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هر چیز مطالعه ای فعال و پویا داشت. شیوه صحیح مطالعه، چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد: 1- زمان مطالعه را كاهش می دهد. 2- میزان یادگیری را افزایش می دهد . 3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می كند. 4- به خاطر سپاری اطلاعات را آسان تر می سازد. برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا نوشتن نكات مهم درحین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب، دوباره كتاب را نخوانده و در زمانی كوتاه از روی یادداشت های خود مطالب را مرور كرد. یادداشت برداری ، بخشی مهم و حساس از مطالعه است كه باید به آن توجهی خاص داشت. چون موفقیت شما را تا حدودی زیاد تضمین خواهد كرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را كاهش خواهد داد. خواندن بدون یادداشت برداری یك علت مهم فراموشی است. شش روش مطالعه : خواندن بدون نوشتن خط كشیدن زیرنكات مهم حاشیه نویسی خلاصه نویسی كلید برداری خلاقیت و طرح شبكه ای مغز 1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است. مطالعه فرآیندی فعال و پویا است و برای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درك صحیح مطالب استفاده كرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا كرد و نكات مهم را یادداشت كرد تا هم با مطالب مورد مطالعه درگیر شده و حضوری فعال و همه جانبه در یادگیری داشت و هم در هنگام مورد نیاز، خصوصا" قبل از امتحان، بتوان از روی نوشته ها مرور كرد و خیلی سریع مطالب مهم را مجددا" به خاطر سپرد. 2- خط كشیدن زیر نكات مهم : این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش كاملی برای مطالعه نیست چرا كه در این روش بعضی از افراد به جای آنكه تمركز و توجه بروی یادگیری و درك مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط كشیدن زیر نكات مهم می گردد. حداقل روش صحیح خط كشیدن زیر نكات مهم به این صورت است كه ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را كاملا" درك كنند و سپس زیر نكات مهم خط بكشند نه آنكه در كتاب به دنبال نكات مهم بگردند تا زیر آن را خط بكشند . 3- حاشیه نویسی : این روش نسبت به دو روش قبلی بهتر است ولی باز هم روشی كامل برای درك عمیق مطالب و خواندن كتب درسی نیست ولی می تواند برای یادگیری مطالبی كه از اهمیتی چندان برخوردار نیستند، مورد استفاده قرار گیرد. 4- خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را می خوانید و آنچه را كه درك كرده اید به صورت خلاصه روی دفتری یادداشت می كنید كه این روش برای مطالعه مناسب است و از روش های قبلی بهتر می باشد چرا كه در این روش ابتدا مطالب را درك كرده سپس آن ها را یادداشت می كنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست . 5- كلید برداری : كلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نكات مهم است. در این روش شما بعد از درك مطالب، به صورت كلیدی نكات مهم را یادداشت می كنید و در واقع كلمه كلیدی كوتاهترین، راحت ترین ،بهترین و پرمعنی ترین كلمه ای است كه با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود. 6- خلاقیت و طرح شبكه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیری مطالب درسی است. در این روش شما مطالب را می خوانید بعد از درك حقیقی آن ها نكات مهم را به زبان خودتان و به صورت كلیدی یادداشت می كنید و سپس كلمات كلیدی را روی طرح شبكه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود را به بهترین شكل ممكن سازماندهی می كنید و نكات اصلی و فرعی را مشخص می كنید ) تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی كتاب ، فقط به طرح شبكه ای مراجعه كرده و با دیدن كلمات كلیدی نوشته شده روی طرح شبكه ای مغز، آن ها را خیلی سریع مرور كنید. این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش می دهد و درس خواندن را بسیار آسان می كند و بازده مطالعه را افزایش می دهد. شرایط مطالعه ((به كارگیری شرایط مطالعه یعنی بهره وری بیشتر از مطالعه )) شرایط مطالعه، مواردی هستند كه با دانستن، به كارگیری و یا فراهم نمودن آن ها ، می توان مطالعه ای مفیدتر با بازدهی بالاتر داشت و در واقع این شرایط به شما می آموزند كه قبل از شروع مطالعه چه اصولی را به كار گیرید، در حین مطالعه چه مواردی را فراهم سازید و چگونه به اهداف مطالعاتی خود برسید و با دانستن آن ها می توانید با آگاهی بیشتری درس خواندن را آغاز كنید و مطالعه ای فعال تر داشته باشید : 1- آغاز درست : برای موفقیت در مطالعه ،باید درست آغازكنید. 2- برنامه ریزی : یكی از عوامل اصلی موفقیت ، داشتن برنامه منظم است . 3- نظم و ترتیب : اساس هر سازمانی به نظم آن بستگی دارد . 4- حفظ آرامش : آرامش ضمیر ناخود آگاه را پویا و فعال میكند. 5- استفاده صحیح از وقت : بنیامین فرانكلین، (( آیا زندگی را دوست دارید؟ پس وقت را تلف نكنید زیرا زندگی از وقت تشكیل شده است .)) 6- سلامتی و تندرستی : عقل سالم در بدن سالم است . 7- تغذیه مناسب : تغذیه صحیح نقش مهمی در سلامتی دارد. 8- دوری از مشروبات الكلی : مصرف مشروبات الكلی موجب ضعف حافظه می شود . 9 – ورزش : ورزش كلید عمر طولانی است . 10-خواب كافی : خواب فراگیری و حافظه را تقویت می كند. 11 –درك مطلب : آنچه در حافظه بلند مدت باقی می ماند، یعنی مطالب است . چند توصیه مهم كه بایدفراگیران علم از آن مطلع باشند. 1- حداكثر زمانی كه افراد می توانند فكر خود را روی موضوعی متمركز كنند بیش از 30 دقیقه نیست، یعنی باید سعی شود حدود 30 دقیقه روی یك مطلب تمركز نمود و یا مطالعه داشت و حدود 10 الی 15 دقیقه استراحت نمود سپس مجددا" با همین روال شروع به مطالعه كرد. 2- پیش از مطالعه از صرف غذاهای چرب و سنگین خودداری كنید و چند ساعت پس از صرف غذا مطالعه نمایید چون پس از صرف غذای سنگین بیشتر جریان خون متوجه دستگاه گوارش می شود تا به هضم و جذب غذا كمك كند و لذا خون رسانی به مغز كاهش می یابد و از قدرت تفكر و تمركز كاسته می شود . از مصرف الكل و دارو هم خودداری فرمایید همچنین غذاهای آردی مثل نان و قندی قدرت ادراك و تمركز را كم می كند نوشابه های گازدارهم همین طور هستند. 3- ذهن آدمی با هوش است اگر یادداشت بردارید به به یاد آوری مطلب کمک می کند و نیز همزمان نمی توانید هم مطلبی را بنویسید و هم گوش دهید. پس در حین مطالعه لطفا" یادداشت برداری نمایید.
در ضمن دربازار کاغذهای سفید برچسب دارد وجود دارند که به راحتی در پرینتر مورد استفاده قرار می گیرند. نرم افزار را نصب نمایید. کاغذ معمولی یا برچسب دارد در چاپگر قرار دهید و سپس برش و نصب روی صندلی. موفق باشید.
با توجه به مکانیزه شدن سیستم امتحانات مدارس و استفاده مکرر همکاران از سامانه سناد و نرم افزارهای حسابداری و.. مدارس، بسیاری از همکاران سوالاتی در خصوص برنامه ها ، نحوه اجرا و اشکالات ایجاد شده دارند که گاهی با صرف هزینه بسیار به افراد یا مراجعه مکرر به اداره مربوطه ، سخت گرفتار می شوند. سامانه ای را معرفی می کنیم خدمت همکاران عزیز پاسخ همه سوالات شما خواهد داد. ببینید جالب است ضمن اینکه شما عزیزان نیز می توانید فعال باشید.
خیلی وقتها پیش می آید که دوست داریم به صورت آنلاین با دیگران که در اینترنت هستند تماس بگیریم یا به قولی چت کنیم. برنامه های مختلفی برای این کار است که یکی از بهترین آنها OOVOO است که هم کار کردن با آن آسان است و هم مزایای خوبی دارد.
این برنامه را می توانید از اینجا دریافت نمایید. پس از دریافت نیاز است یک اسم یا همان آی دی بسازیدو یک رمز ورود.
البته طرف مقابلتان هم می بایست این برنامه را داشته باشد. هروقت که به اینترنت وصل شدیدو دوست یا دوستانتان هم به اینترنت وصل باشند می توانند حتی به صورت تصویری با هم ارتباط زنده داشته باشید.
شعر طنز عید می آید!
نفس باد صبا آفت جان خواهد شد عید می آید و اجناس گران خواهد شد
قیمت میوه و شیرینی و آجیل و لباس باز ویرانکده ی فک و دهان خواهد شد
می رسد مرحله ی سخت و نفس گیر خرید نوبت سخت ترین کار جهان خواهد شد
کل عیدی و حقوقم به شبی خواهد رفت بر سر جیب بغل ،فاتحه خوان باید شد
یک الف آدم و یک عائله آنهم پر خرج وقت فرسودن اعصاب و روان خواهد شد
قیمت پسته به قلب من ِآسیب پذیر باز هم وای که آسیب رسان خواهد شد
زیر بازارچه با قیمت ماهی یا گوشت آسمان دور سرم پُر دَ وَران خواهد شد
مغز گردو شده مانند طلا مثقا لی ! مغزم از قیمت آن سوت کشان خواهد شد
بمنظور احساس همدلی با اقشار کم درآمد،با نخریدن آجیل شب عید موافقید؟(این یک کار فرهنگیست ودرخواست بسیاری از همکاران فرهنگی میباشد!)
آیا می توانم لهجه خود را تغییر دهم؟
چگونه لهجه خود را تغییر دهم؟
می توانید هر از چند گاه صدای خود را ضبط کنید و پیشرفت خود را با با
این بحث ازمهمترین مباحث قرآن است و ازیک نظر مهمترین هدف انبیای ال |
تخلص : نام وشهرت شعری شاعر که در بیت های آخر شعرش آورده می شود. هر چند «امین» ! بسته ی دنیا نی ام دل بسته ی یاران خراسانی خویشم رهبر معظم و فرزانه ی انقلاب در غزلیات خویش «امین » تخلص می نمایند. صرف بیهوده مکن عمر گرامی پروین ! آخر این عمر گران مایه بهایی دارد خاموش محتشم! که دل سنگ آب شد بنیاد صبر و خانه ی طاقت خراب شد خاموش محتشم! که از این حرف سوزناک مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد خاموش محتشم !كه ازین شعر خون چكان در دیده اشك مستمعان خون ناب شد خاموش محتشم !كه ازین نظم گریه خیز روى زمین به اشك جگرگون پر آب شد خاموش محتشم ! كه فلك بس كه خون گریست دریا هزار مرتبه گلگون حباب شد خاموش محتشم ! كه به سوز تو آفتاب از آه سرد ماتمیان ماهتاب شد خاموش محتشم ! كه ز ذكر غم حسین جبریل را ز روى پیمبر حجاب شد نظامی ! بس کن این گفتار خاموش چه گویی باجهان پنبه در گوش ؟ شهریارا ! بی حبیب خود نمی کردی سفر این سفر راه قیامت می روی ،تنها چرا ؟ همه گویند طاهر! تار بنواز صدا چون می کند تار شکسته؟ خدمت مخلوق کن بی مزد و بی منت بهار ! ای خوش آن بینا که روزی دست نابینا گرفت سعدیا ! مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند حافظ! مکن اندیشه که آن یوسف مه روی باز آید و از کلبه ی احزان بدر آیی حافظ ! وصال می طلبد از ره دعا یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن در دهان خلق افکندی مرا فیض را افسانه کردی عاقبت پروین ! زکج روان سخن از راستی چه سود کاو آن کسی که نرنجد زحرف راست؟ حافظ ! از دولت عشق تو سلیمانی شد یعنی از وصل تو اش نیست بجز باد به دست حافظ از بهر تو آمد سوی اقلیم وجود قدمی نه به وداعش که روان خواهدشد
درباره شعر وشاعری امام چند نکته قابل ذکر است : 2. درایام جوانی دفاتر شعری متعددی توسط امام نوشته شده بود که هیچ یک آنها از حوادث روزگار مصون نماند واز بین رفت وتمام اشعاری که از امام بجا مانده است متعلق به دوران پس از انقلاب است .
1. شعر وشاعری برای امام هدف نبود بلکه به عنوان تفنن وفراغت به آن می پرداخت .
3. شعر امام از نظر سبک شناسی ؛ سبک عراقی است واز این جهت از شعرای دیگر کم ندارد .
4. شعرا معمولا دراشعارخود برای خود تخلصی دارند وعلت این امر را اعلام نمی کنند ؛
امام در برخی از اشعار خود هندی تخلص کرده است مثلا
راز عشق تو نگویدهندی چه کنم من،که ز رنگش پیداست
در باره علت تخلص امام به هندی هیچ منبع رسمی وصریح وجود دارد وامام در این باره چیزی اشاره نکرده است ،اما برخی چنین احتمال دادند که :
یکی از اجداد پدری امام (پدر پدر بزرگ امام ) معروف به هندی بوده اند این آقای هندی که در اصل خراسانی ونیشابوری بوده است از نیشابور به هندوستان مهاجرت کرد وخدمات شایانی در استقلال هند وبخصوص جامو وکشمیر انجام داد ومورد اعتماد وتقدس مسلمانان آن خطه قرار گرفت می گویند آقای هندی روحیه جهاد ومبارزه داشته است واز این جهت امام به ایشان ارادت خاص داشته اند واز این جهت تخلص هندی را به یاد ایشان انتخاب کرده است .
برادران امام آقای پسندیده وآقای هندی (مدفون در قبرستان ابو حسین در قم نو قم) به هندی معروف بوده اند واین امر از آنجا ناشی شده است که آباء و اجداد حضرت امام مدتی در کشمیر هند اقامت داشته اند، که به آن در چندین منبع اشاره شده است، به چند نمونه اکنون اکتفا می کنیم:
آیت الله پسندیده برادر بزرگ تر حضرت امام می فرماید: [جد اعلای ما دین علی شاه نام داشت (کلمه شاه در هند به معنای سید بوده است) وی که از علمای نیشابور بود در پی تبلیغ دین اسلام رهسپار مناطق هند و کشمیر گشته بود، به دنبال نا امنی منطقه و هجوم مخالفین به شهادت رسید]. (خاطرات، گفته ها و نوشته ها، آیت الله پسندیده، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، چاپ اول، سال 1384 و نیز ر.ک: میررضا ستوده، گفته ها و ناگفته ها از زندگی حضرت امام، ج اول، تهران، نشر پنجره، چاپ پنجم، 1378، ص 17)
هم چنین در منبعی دیگر می خوانیم: [... از میان عالمان، علامه سید احمد هندی که مهر مهربانی بر جبین داشت و از هجرت به هر دیار، بیمی نداشت، اجدادش نیز قاصدان مهاجری بودند که از نیشابور به کشمیر رفتند تا به نیاز دین باوران آن دیار پاسخی در خور دهند. پدر سید احمد در تبلیغ دین در دیار کشمیر جامی از سبدی شهادت برگرفت و نامش که سید دین علی بود، دینعلی شاه شد، چه در کشمیر بزرگان را شاه خطاب می کنند، ...]. سید احمد پس از شهادت پدر از کشمیر به نجف رفته بود تا بیشتر بیاموزد و آموخت که هر کجا بیشتر ثمر دهد باید آنجا وطن گیرد، اکنون خمین آغوش گشوده است تا مردی را که هندی ملقب بود، خمینی لقب دهد]. (سید علی قادری، زندگی نامه امام خمینی، براساس اسناد و خاطرات، ج 1، چاپ نشر عروج، چاپ چهارم، سال 1383، ص 78)
در یک جمع بندی می توان گفت که خود حضرت امام خمینی در شهر خمین از توابع استان مرکزی ایران متولد شده اند، و آباء و اجداد او از شهر نیشابور ایران جهت تبلیغ مدتی در کشمیر هند اقامت داشته اند، و این به معنای آن نیست که آنها هندی باشند، هر چند لقب هندی به علامه سید احمد اطلاق شده است.
علاوه بر آن، هندی خواندن حضرت امام از ترشحات توطئه های ساواک در زمان قبل از پیروزی انقلاب می باشد، همان طور که در منابع آمده است.
یکی از توطئه های ساواک این بود که سعی داشت با [هندی] خواندن امام و خانواده اش، او را در نزد ایرانیان، فردی غیر ایرانی جلوه دهد تا بدین وسیله موقعیت امام در بین مردم کاهش یابد، بنابراین رئیس ساواک در سال 1355 دستور داده بود، بررسی کنید که با چه وسیله بر علیه خمینی با نام هندی و انگلیسی می شود بهره برداری کرد.
ساواک در این زمینه تلاش زیادی کرد ولی ظاهرا توفیقی نیافت و فقط بررسی هایش به این نکته پی برد که یکی از اجداد امام مدتی در هند می زیسته است و هم چنین امام در اشعاری که می سروده اند، [هندی] تخلص می کردند. (نجاری راد، تقی، سادات و نقش آن در تحولات داخلی رژیم شاه، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، چاپ اول، 1378، ص 199)
بنابراین با ملاحظه این مورد هم می توان گفت: هندی خواندن امام ناشی از این مجموعه عوامل بوده است:
1. سکونت چند ساله یکی از اجداد امام خمینی در هند.
2. تخلص هندی حضرت امام در اشعار خود.
3. توطئه های ساواک مبنی بر غیر ایرانی و هندی جلوه دادن امام.
دلها را با عشق ، زندگي را با مهر
ما به يک آينه ، يک بستگي پاک قناعت داريم
تو زنده ای ، تو مرا می بینی ، کمکم کن که نمیرم ...
ای شهید ....
محققان آمریکایی در یافتند: که کمبود ویتامین d حتی در افراد سالم، موجب سخت و منقبض شدن دیواره شریان ها می شود. این بررسی ثابت کرد که کمبود این ویتامین در سلامت و عملکرد عروق اختلال ایجاد کرده و موجب بالا رفتن فشارخون و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی می شود. با افزایش سطح ویتامین d در بدن، سلامت عروق ارتقا یافته و فشارخون کاهش می یابد.
برای انجام این تحقیق 554 فرد سالم با میانگین سنی 47 سال انتخاب شدند. میانگین سطح 25- هیدروکسی ویتامین d (فرم پایدار ویتامین d) در خون افراد شرکت کننده 31.8 نانوگرم در میلی لیتر بود. در 14 درصد افراد گروه، کمبود ویتامین d (کمتر از 20 نانوگرم در میلی لیتر) و در 33 درصد، میزان ناکافی ویتامین d (کمتر از 30 نانوگرم در میلی لیتر) مشاهده شد.
پژوهشگران توانایی انبساط عروق خونی این افراد را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، وزن و میزان کلسترول خون، در افراد مبتلا به کمبود ویتامین d، شریان ها سخت و سفت شده و عملکرد آنها دچار اختلال می شود.
نکته مهم این که در افراد مبتلا به کمبود ویتامین d، اختلال در عملکرد عروق خونی مشابه بیماران دیابتی یا بیماران مبتلا به پرفشاری خون بود.دیواره عروق خونی از یک لایه سلول های اندوتلیال پوشیده شده است که انقباض و انبساط عروق را کنترل کرده و از تشکیل لخته های خونی که منجر به سکته مغزی و حملات قلبی می شوند، پیشگیری می نماید.
نقش ویتامین d در عملکرد عروق هنوز به درستی شناخته نشده است. محققان معتقدند که مکانیسم این عمل ممکن است مربوط به توانایی ویتامین d در تقویت سلول های اندوتلیال و عضلات دربرگیرنده عروق خونی باشد. مکانیسم احتمالی دیگر نقش ویتامین d در کاهش میزان آنژیوتانسین (هورمونی که موجب افزایش فشارخون می شود) و یا تنظیم التهاب است.
اغلب افراد، ویتامین d مورد نیاز خود را از تماس پوست بدن با نور خورشید و یا ازطریق مکمل های غذایی و غذاهای غنی شده مانند شیر و غلات صبحانه، تامین می کنند. تعداد محدودی از مواد غذایی از جمله ماهی های چرب و روغنی به طور طبیعی حاوی ویتامین d هستند.
در ادامه این تحقیق مشاهده شد که با افزایش سطح ویتامین d افراد شرکت کننده از طریق مکمل های غذایی و یا نور خورشید در مدت 6 ماه، شاخص های سلامت عروق بهبود یافته و فشارخون پایین می آید. در 42 درصد افراد شرکت کننده با سطح ویتامین d ناکافی، پس از رساندن این ویتامین به محدوده طبیعی بدن، فشارخون 4.6 میلی متر جیوه کاهش نشان داد.این مطالعه ثابت کرد که ویتامین d در سلامت عروق خونی و پیشگیری از بیماری های مزمن به ویژه در دوران سالمندی از اهمیت بالایی برخوردار است.
این برنامه به ۱۹ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و دانلود و نصب آن نیز به صورت مجانی است. این نرم افزار قابلیت کار به صورت آنلاین و آفلاین را دارا می باشد. امکانات این نرم افزار بسیار زیاد می باشد بطوری که شما می توانید سایز، رنگ و فونت متن و ترجمه قرآن را انتخاب کنید. همچنین می توانید نوع و ترتیب نمایش آیات را انتخاب کنید و بطور همزمان از چندین ترجمه برای هر آیه استفاده کنید!
امکان جستجو سریع در متن عربی و ترجمه فارسی قرآن کریم و ریشه یابی کلمه یکی از بهترین و مفید ترین امکانات این برنامه می باشد.
نام کتاب : لیلی و مجنون نویسنده : نظامی گنجوی
ویرایش و تایپ : امینبابایی پناه اشر : پارس بوک
زبانکتاب:فارسی تعدادصفحه: 207
قالب کتاب : PDF حجم فایل : ۹۲۶
Kb
توضیحات : لیلی و مجنونداستانی ایرانی است که حقیقت یا افسانهبودن آن جای بحث بسیار دارد. در ادبیات عرب شعرهای زیادی در وصف لیلی و عشق سوزناکاو وجود دارد، که به مجنون یا قیس عامری نسبت میدهند، اما ظاهراً از شاعرانمختلفی بودهاست. داستان لیلی و مجنون در ادبیات فارسی نیز مشهور بودهاست، تا اینکهدر سال ۵۸۴ هجری قمری «حکیم جمال الدین ابومحمد الیاس بن یوسف» معروف به نظامیگنجوی آن را به عنوان سومینگنج از پنج گنج خود به نظم میآورد. این داستان جز جانمایه ی آن، که افسانهایعربی است، بیشترش آفریده ی ذهن خلاق و طبع موزون استاد بزرگ شهر گنجه، ( نظامی )است و آنچنان در ادبیات فارسی و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گرفتهاست که پس از او ۳۸ شاعر فارسی زبان، ۱۳شاعر ترک، و ۱ شاعر اردو به تقلید ازنظامی، این داستان را به نظم آوردهاند. مثنوی لیلی و مجنون شامل ۴۵۰۰بیت است، که به سال ۵۸۴به نام شروانشاه ابوالمظفر اخستان سروده شدهاست در این مثنوی داستان پر سوز و گداز عشق مجنون (قیس عامری)از قبیله بنی عامر و لیلی دختر سعد به رشته نظم درآمده کهاز داستانهای مشهور فولکلور تازی پیش از اسلام میباشد.
نام رمان: سمک عیّـار نویسنده: فرامرزبن خداداد بنعبدالله
تعداد صفحات376:
فرمت کتابPDF:
زبان کتاب: فارسی
سَمَک عَیّار رُمان مشهور و قدیمی فارسی است که در سده ی ششم هجری نوشته شده است. داستان های این کتاب سه جلدی به دست فرامرز بن خدادادبن عبداالله بن کاتب ارجانی جمعآوری شده است. وی داستانها را از زبان یک راوی به نام صدقه ی ابوالقاسم فراهم آورده است. سمک عیّار، یکی از داستانهای عامیانه ی فارسی است که سینه به سینه نقل شده و سدهها مایه ی سرگرمی مردم ایران بودهاست. کتاب سمک عیّار این مزیّت را دارد که چون داستانهای آن روایت مردم بود و در میان عوام مشهور و محبوب بودهاند، زبان این کتاب نیز زبان عمومی آن دوره را نشان میدهد و به همین خاطر بسیار ساده و روان است. صحنههای این داستان در ایران و سرزمینهای نزدیک به آن اتفاق میافتند. بیشتر شخصیتها و قهرمانان این کتاب نامهای ایرانی دارند. شخصیت اصلی این کتاب پهلوانی نامآور به نام سمک عیّار است که در طی ماجراهایی با خورشیدشاه سوگند برادری میخورد. با آنکه صدقه ابوالقاسم و منسوب به شیراز و فرامرز خداداد منسوب به ارجان فارس است شیوهٔ نگارش متن و نکات گوناگون مربوط به داستان احتمال تدوین آن در خراسان را بسیار زیاد میکند.
کاربرد نامهای ایرانی کهن همچون خردسب شیدو، هرمزکیل، شاهک، گیلسوار، سرخورد، مهرویه و زرند و مانند اینها این گمان را قوی میکند که این افسانه کهن بوده که بعدها یعنی در سده ی ششم به فراخور زمان نو شدهاست. موردی که در کتاب سمک عیّـــار در پیوند با وجه تسمیه ی خورشیدشاه، قهرمان اصلی داستان ذکر شده درست همانند همان است که در کتاب پارسی میانه بندهش در مورد منوش خورشید، از نوادگان منوچهر، پادشاه کیانی آمدهاست. این میتواند گویای پیوند این کتاب با کتابهای پارسی پیش از اسلام باشد. قهرمان داستان پسر شاه حلب است که دلباختهٔ دختر فغفور شاه چین شده و سپس به جنگ پادشاه ماچین رفتهاست. بیشتر رویدادهای جلدهای یکم و دوم در چین و ماچین میگذرد. متن کامل سمک عیار به تصحیح دکتر پرویز ناتل خانلری در پنج جلد طی سالهای ۱۳۳۷ تا ۱۳۵۳ در انتشارات بنیاد فرهنگ ایران منتشر شده است.
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
عکس های ماه چهره خلیلی – akslar.com
یادمه بچگی هام
وقتی می رفتیم قبرستون یا امام زاده
تمام سعیمو می کردم تا پاهام رونذارم روی قبرا !
تا روی یکیشون پام می رفت، جیگرم آتیش می گرفت
چشامو می بستم، زودی تو دلم براش صلوات می فرستادم
قدیمی ها پوسیده تر ..... جدیدی ها با سنگ شکیل تر
نمی دونم امروز روی چندتا قبر پام رفت
برای چندتا یادم رفت صلوات بفرستم
اما راستش ، امروز یه چیزی فهمیدم
ما که دلمون نمی اومد حتی روی مرده ها پا بذاریم
این روزها چقدر راحت روی زنده ها واحساس ها پا می ذاریم
کاش همون بچه می موندیم